בנט: "חורבן שלא ראינו - לא הייתי נותן לממשלה לנהל מכולת"

יו"ר ימינה תקף בריאיון לחדשות 13 את הממשלה והעומד בראשה על הטיפול במשבר הקורונה, כינה את השרים "חבורת אנשים בלי שום יכולת או אכפתיות", והוסיף: "הגיע הזמן של נתניהו לשחרר"

זמן צפייה: 09:11

"יש פה כישלון ניהולי חמור. המוטציה הבריטית הגיעה כי ממשלת חדלי האונים, חבורת אנשים בלי שום יכולת או אכפתיות - לא דרשו לבדוק נוסעים שנכנסים לארץ" - כך אמר הערב (שלישי) יו"ר ימינה נפתלי בנט בריאיון לחדשות 13. לדבריו, השרים הביאו למוטציה "להיכנס ולשטוף את הארץ", ואז הורו על סגר כי "אמרו ש'אין ברירה'", כלשונו.

בנט הוסיף לתקוף את הממשלה והעומדים בראשה, ואף אמר עליהם כי "לא הייתי נותן להם לנהל מכולת. מה היה קורה אם לא היה את החיסון? היינו בתוך הדבר הזה עד אין-סוף כי יגיעו עוד מוטציות. כל מה שצריך זה לנהל פה את המדינה בצורה רצינית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: סגר מלא מחמישי בחצות – למשך שבועיים

"שש שעות ליד גופה": מחלקת הקורונה שקורסת מעומס • תיעוד מיוחד

יעלון שוקל ריצה עצמאית: פנה לגורמים מוכרים במחאה נגד נתניהו

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

"למה נתניהו מחכה? הוא לא מבין מה זה עושה לפרנסה של מיליוני אנשים? אנחנו נגיע למיליון מובטלים כי נתניהו וגנץ וכל חבורת חסרי היכולת לא סגרו את הגבולות", התריע. בנט, שלא מזמן טען כי סגר זה כישלון, האשים את ראש הממשלה בהתעסקות בפוליטיקה, והסביר: "לו ולממשלה אין את הזכות המוסרית לדרוש מהציבור דברים שהם בעצמם לא עמדו בהם".

הבוקר, שעות לפני שהממשלה אישרה באופן סופי את החמרת הגבלות הסגר השלישי והשבתת מערכת החינוך, יו"ר ימינה החליט שלא לשלוח את ילדיו למסגרות, זאת בשל הזינוק בתחלואה והגן הבריטי המתפשט. כשההחלטה תגיע רשמית, טען, זה יהיה כבר מאוחר מדי. "זו פעם ראשונה שאני מקדים את הממשלה בעניין הזה, והבוקר אמרתי לאשתי שלא צריכים לשלוח את הילדים".

ראש הממשלה נתניהו ויו''ר הימין החדש בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

ולמרות שלאורך הריאיון הוא לא חסך מילים מנתניהו, בנט נמנע מלהצהיר באופן ברור כי לא יישב עימו בממשלה הבאה. "אני רוצה שהציבור ייתן לי את הכוח בשביל להחליף אותו - כי ודאי שצריכים להחליף אותו. אני לא בכיס של אף אחד, ואני אכנס לממשלה - או אוביל כזו, שתטפל במשימה של היום שאחרי והיא יצירת מקומות עבודה ופרנסה".

"אנחנו רואים חורבן בהיקפים שלא הכרנו בימי חיינו. המשימה של הממשלה היא להניח בצד את כל מה שלא קשור לשיקום הכלכלה והחזרת אנשים לעבודה. יש לי המון הערכה לנתניהו", סיכם, "אבל הגיע זמנו לשחרר ולתת לדור הבא. אני אומר שצריך להחליף אותו - ומקווה שהציבור ייתן לי את הכוח".