מנהלת רשות החברות במכתב לרה"מ: "אמסלם משתק את הפעילות"

העימות החריף בין מיכל רוזנבוים לבין השר דוד אמסלם ממשיך, וכעת מנהלת הרשות מבקשת מנתניהו להציג את הנזקים שגורם אמסלם בפני כל שרי הממשלה. "הודעת השר מייצרת ואקום שלטוני הגורם נזקים כבדים לחברות הממשלתיות", כתבה

השר דוד אמסלם ומיכל רוזנבוים
השר דוד אמסלם ומיכל רוזנבוים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, אלעד מלכה

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, שיגרה הבוקר (רביעי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו נגד השר דוד אמסלם. לדבריה, הודעת השר, שלפיה יימנע מלקבל כל החלטה ולעסוק בחברות הממשלתיות, מונעת העברה של סכומי עתק לקופת המדינה ויוצרת פתח לשחיתות. רוזנבוים מבקשת מנתניהו להציג את הנזקים שגורם אמסלם בפני כל שרי הממשלה, וטוענת כי התנהלותו מנוגדת לדין.

"הודעת השר מייצרת ואקום שלטוני הגורם נזקים כבדים לחברות הממשלתיות, המשרתות אינטרסים חיוניים של אזרחי המדינה, מחזיקות בנכסים בהיקף של כ-254 מיליארד שקלים ומעסיקות עשרות אלפי עובדים. בנסיבות אלה, אבקש את התערבותו הדחופה של כבוד ראש הממשלה וכן אבקש להציג את הדברים בפני מליאת הממשלה", כתבה רוזנבוים.

לבסוף סיכמה מנהלת הרשות: "על רקע זה ובנסיבות בהן השר הודיע כי אין לפנות אליו שוב ביחס לחברות הממשלתיות, מצאתי לנכון ומתוקף אחריותי, לפנות במישרין לכבוד ראש הממשלה, ולבקש את התערבותך הדחופה למניעת הנזק החמור לאינטרס הציבורי כתוצאה מהוואקום השלטוני בו אין שר המפעיל בפועל את הסמכויות הקבועות בחוק. בהתחשב בנסיבות העניין ובהשלכות המעשיות של הודעת השר, אבקש להרחיב אודות האמור במכתבי והצורך בקבלת החלטה דחופה בפני כל פורום רלוונטי, ובפרט מליאת הממשלה".

לא יהיה יו''ר הכנסת. ח''כ דודי אמסלם
השר דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נזכיר כי בתחילת החודש השר אמסלם ספג ביקורת חריפה מצדה של רוזנבוים, שבמכתב מטעמה כתבה כי התנהלותו "פוגעת במעמדה ובתדמיתה של הרשות, וכן במעמדם ובכובדם של מנהליה ועשרות עובדיה המסורים".

כבר בפתיחת המכתב נקטה מנהלת רשות החברות בקו תקיף: "מאז כניסתך לתפקיד השר, הופנו כלפיי דרישות לא לגיטימיות ולחצים פסולים שנועדו לגרום לי לסגת ממהלכים מחויבים לשמירה על הוראות הדין". רוזנבוים המשיכה: "כמנהלת הרשות, חלק בלתי נפרד מתפקידי הינו לפעול למימוש המדיניות שנקבעת ומוכתבת לי על ידי השר הממונה, והכל כמתחייב להוראות הדין. בימים האחרונים החמרת באופן משמעותי את הטון הבוטה שבו אתה פונה אלי ומתנסח כלפיי, ובחרת להטיח בי שורה של הכפשות והאשמות שווא - תוך פגיעה חמורה בשמי הטוב והפצת הדברים ברבים".

מספר ימים לאחר מכן אמסלם השיב לה במכתב משלו, ותקף: "אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר, את מוזמנת להמשיך לפנות לחברך הטוב ושותפך לפוטש גיל לימון" - בהתייחס למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

"לאור ההתנהלות הקלוקלת שלך אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר", כתב אמסלם. "לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו. בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירות על טוהר המידות, אני מסיר אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים. את מוזמנת, כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב, ושותפך לפוטש גיל לימון".

המשנה ליועמ''שית גיל לימון בדיון ועדת החוקה
המשנה ליועמ''שית גיל לימון בדיון ועדת החוקה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המאבק בין רוזנבוים ואמסלם הוא בעיקר סביב סמכויות. לטענת אמסלם, רוזנבוים לא עירבה אותו בהדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין, הדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר ופסילת יועמ"ש נתיבי ישראל, עו"ד אלעד ברדוגו. בנוסף, בין השניים היו אי הסכמות על חלוקת בונוסים בחברת רפאל ובהרכב נבחרת הדירקטורים.

אמסלם מונה לאחראי על רשות החברות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא שלח לרוזנבוים מכתב בשבוע שעבר בו תקף את התנהלותה - וזו השיבה לו ביום ראשון האחרון במכתב משלה בו טענה כי התנהלותו של אמסלם "פוגעת במעמדה ובתדמיתה של הרשות, וכן במעמדם ובכובדם של מנהליה ועשרות עובדיה המסורים".