בליכוד ממשיכים לחכות: טרם ידועה זהותם של כמחצית משרי הממשלה

ממשלת נתניהו השישית צפויה להישבע אמונים במהלך השבוע הבא, אך עדיין לא התקבלה החלטה לגבי מספר משמעותי של תפקידים. ישראל כ"ץ, אמיר אוחנה ורון דרמר מועמדים למשרד החוץ, בזמן שאלי כהן ומירי רגב מעוניינים בתיק התחבורה. במקביל, טרם הוחלט האם יצחק גולדקנופף ייכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני

זמן צפייה: 02:00

ממשלתו השישית של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפויה להישבע אמונים במהלך השבוע הבא, אך גם הערב (שבת) לא ידועה זהותם של כמחצית משריה. בתחילת השבוע אמור נתניהו לחתום על ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות השותפות בקואליציה, כשרק סמוך ליום ההשבעה יתקבלו ההחלטות הסופיות לגבי התיקים שיחולקו לחברי הליכוד.

בנושא תיק החוץ, גם לאחר שנתניהו התחבט בסוגיה במהלך סוף השבוע, עדיין ישנם שלושה מועמדים. חברי הכנסת מטעם הליכוד ישראל כ"ץ ואמיר אוחנה, יחד עם שגריר ישראל בארה"ב לשעבר רון דרמר. יו"ר הליכוד ככל הנראה היה מעדיף לראות את דרמר נכנס למשרד החוץ, אך צעד כזה עלול לגרום למצוקה עוד יותר גדולה במפלגה, ולכן מינוי שכזה מוטל בספק, אך עם זאת עדיין במסגרת ההתלבטות של נתניהו.

חברי הכנסת יריב לוין, אלי כהן ומירי רגב
חברי הכנסת יריב לוין, אלי כהן ומירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במידה ואמיר אוחנה לא יקבל את תיק החוץ, הוא קרוב לוודאי יתמנה לתפקיד יו"ר הכנסת. חבר הכנסת יריב לוין צפוי להיות שר המשפטים הבא, ויסיים את תפקידו כיו"ר הכנסת לאחר השבעת מחליפו.בגזרתם של חברי הכנסת אלי כהן ומירי רגב ההתלבטות של רה"מ המיועד עדיין נמשכת - וכך גם הלחצים שהשניים מפעילים עליו. כהן ורגב מעדיפים את תיק התחבורה, בעקבות השינויים בתיק החינוך, ולפי שעה עדיין אין הכרעה גם בנושא הזה.

עוד סוגיה שנותרה לא פתורה, אך לא בתוך הליכוד אלא בגזרה הקואליציונית, היא השאלה האם יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף ייכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. המקום בקבינט מובטח לגולדקנופף על פי ההסכם הקואליציוני, אך בדגל התורה, שם נמצא ח"כ משה גפני, לא מעוניינים לראותו נכנס אל הקבינט, והערב הם מפרסמים הודעה שלפיה מדובר בטעות, ייצור של אחריות קולקטיבית על כל מה שקורה. גולדקנופף מבחינתו עדיין לא החליט ומעוניין להתייעץ עם האדמו"ר מגור, וגם בעניין הזה תתקבל החלטה השבוע.