העימות החדש באוצר: הבכיר שכינה את כ"ץ "הורדוס" - משיב מלחמה

יועמ"ש המשרד, שתועד מתבטא בלעג נגד השר בהתכתבות פרטית, שלח מכתב לכ"ץ ובו הסביר את מעשיו והבהיר שלא הדליף את הכינוי לתקשורת. עוד האשים את העובד שצילם את ההודעות: "עבירת משמעת חמורה"

זמן צפייה: 02:47

היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, עורר סערה בשבוע שעבר - לאחר שצולם מכנה את השר ישראל כ"ץ "הורדוס" בהתכתבות פרטית, ובתגובה - השר הגיש נגדו תלונה על הדלפה. הערב (שלישי) נחשף מכתב ששיגר אתמול מסינג לכ"ץ, ובו הוא מסביר את מעשיו - ותוקף את לשכת השר.

במכתב מספר מסינג כי "בדיון הקבינט, בהתכתבות אישית עם דוברת המשרד, ציינתי בפניה שאתה, השר כ"ץ, הודית לי על כך שחסכתי למדינה 22 מיליארד שקלים. אין בעניין זה כל מידע חדש שניתן היה להדליפו. במסגרת התכתובת השתמשתי בכינוי 'הורדוס', שנעשה בו שימוש על ידי עובדים במשרד, על רקע ריאיונות קודמים שקיימת בעבר בכלי התקשורת.

עוד בחדשות 13:

נתניהו שוחח עם ביידן לראשונה מאז שנבחר: "סיכמו להיפגש בקרוב"

הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל

גנץ: אם נתניהו היה רוצה תקציב – הוא כבר היה מקדם אותו

היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג
היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג | צילום: חדשות 13

מסינג מתנצל אומנם על הכינוי ומבהיר שלא הייתה לו כוונה לזלזל או לפגוע בשר, אבל מכחיש בתוקף שהדליף את השם "הורדוס" לנחמיה שטרסלר, עיתונאי "הארץ" שכתב במאמר ביקורתי כלפי כ"ץ כי הוא נושא נאומים מייגעים בפני בכירי האוצר, ואומר להם שהוא מוצלח יותר מהורדוס. מסינג מבהיר: "מעולם לא שוחחתי עם מר שטרסלר. בין אמירותיי בתכתובת שצולמה ובין חתירה תחת מדיניות הממשלה אין דבר וחצי דבר.

חלק ניכר במכתב מקדיש מסינג לעובד לשכת השר שצילם מאחורי גבו את ההתכתבות עם הדוברת, ואת התיעוד הציג לכ"ץ. "מדובר בעבירת משמעת חמורה. יש לגנות מכל וכל התנהלות פסולה מעין זו שיש לה השלכות על הביטחון האישי של עובדים בכירים וזוטרים ועל פרטיותם. יש בה משום חשש ליצירת סביבת עבודה לא ראויה, וצריך לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח שהאירוע לא יקרה במשרד פעם נוספת".

את המכתב סיים מסינג באמירה כי הוא מעוניין ליישר את ההדורים למרות התקרית, ונראה שבין השורות ניסה להעביר מסר כי כ"ץ לא יוכל להזיזו מהתפקיד - גם אם ירצה בכך. כ"ץ בחר שלא להגיב לטענות היועמ"ש.

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

כאמור, בשבוע שעבר אישר שר האוצר כי התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על היועץ המשפטי של משרדו על כך שלטענתו הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה, שלוו בהשמצות אישיות נגדו, וטען עוד כי בידיו תיעוד של המעשים. כמו כן, כ"ץ ביקש ממנדלבליט לפעול לפי שיקול דעתו כדי "לטפל בתופעה החמורה הזו", לדבריו.

מסינג התכתב במהלך אחת מישיבות הקורונה עם דוברת המשרד, לילך ויסמן, ובסיום הודעתו של מסינג, הוא כינה את כ"ץ "הורדוס", על שם התואר ששר העוצר העניק לעצמו בריאיון לכלי התקשורת. אחד מעובדי המשרד, שישב מאחורי הדוברת וייסמן, צילם את ההתכתבות בינה לבין היועץ המשפטי. מספר ימים לאחר מכן, הופיע התואר "הורדוס"  בטורו של נחמיה שטרסלר, שלעג לשר. כ"ץ הסיק מכך שההתכתבות בין השניים הודלפה לשטרסלר - למרות שאין לכך כל הוכחה.

שטרסלר הגיב לטענות, ואמר בריאיון ב-103FM כי "המעשה של כ"ץ מוכיח שכל מה שכתבתי עליו, ועל הכינויים שהוא סופג בשיחות פנימיות מצד צמרת המשרד, הם אמת מוחלטת. הוא זה שהדביק לעצמו את המונח 'הורדוס'. הוא יושב במשך שעות ונואם באוצר על מה שעשה במשרד התחבורה - דיונים בסגנון ברית המועצות לשעבר. סיקרתי שרים רבים ולא היה דבר כזה, הוא הגרוע בתולדות המדינה".