סטרוק שאלה בממשלה: "יש טייסים שלא פועלים מסיבות מצפוניות?"

בעקבות השאלה, האלוף טולדנו תקף את השרה למשימות לאומיות: "בעיני זו שאלה נוראית. הסיוע האווירי לקרב היבשה במלחמה הנוכחית הוא חסר תקדים". סטרוק השיבה: "היא אכן נוראית אבל היא לא שלי, זה על סמך עדויות מהשטח". בכיר בליכוד הגיב: "אין שום מקום להשמצות של שרים נגד לוחמי צה״ל. מוטב שכל שר יעסוק בתפקידו ולא בהשמצות"

זמן צפייה: 04:18

פרסום ראשון: השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק תקפה היום (ראשון) את טייסי חיל האוויר בישיבת הממשלה ושאלה את נציגי הצבא בדיון: "האם יש טייסים שלא פועלים בסיוע לכוחות היבשה בשל סיבות מצפוניות?". האלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף האסטרטגיה, זעם על עצם השאלה והשיב לה: "בעיני זו שאלה נוראית".

"התשובה הקצרה היא לא, התשובה הארוכה יותר היא שהסיוע האווירי לקרב היבשה במלחמה הנוכחית הוא חסר תקדים", אמר האלוף טולדנו, והוסיף בפנייה לשרה: "אם תשאלי את המפקדים בשטח תשמעי את אותה התשובה". בתגובה לדברים אמרה סטרוק: "היא אכן נוראית אבל היא לא שלי, זה על סמך עדויות מהשטח".

לאחר הפרסום, בכיר בליכוד הגיב: "אין שום מקום להשמצות של שרים נגד לוחמי צה״ל שפועלים בכל העוצמה נגד אויבי ישראל. מוטב שכל שר יעסוק בתפקידו ולא בהשמצות חסרות בסיס שמרפות את ידי לוחמינו".

טייסים ומסוק
טייסי חיל האוויר, ארכיון | צילום: רויטרס

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "ההסתה המחפירה של סטרוק נגד בכירי צה״ל והשתיקה של נתניהו היא עוד הוכחה שהממשלה הזאת צריכה לסיים את כהונתה מה שיותר מהר. לצה״ל ולאזרחי ישראל מגיעה ממשלה אחרת".

ח"כ מירב כהן (יש עתיד) הגיבה לדברים בפוסט שפרסמה, בו כתבה: "שרה בממשלה מסיתה נגד חיילי צה"ל, ובמקרה הזה נגד טייסים. השיטה ידועה: שואלים שאלה מסיתה, קונספירטיבית ומטורללת. התשובה (שהיא כמובן "לא") כבר לא משנה, כי בלון ההסתה כבר הופרח לאוויר העולם ומסתובב ברשת". עוד הוסיפה: "איזה שפל ערכי ופוליטי. הממשלה הזו היא עונש למדינת ישראל ואזרחיה. כל יום שעובר היא עושה עוד נזק".