מיכאלי: "ההסכם עם לבנון לא חייב לעבור אישור של הכנסת"

שרת התחבורה התראיינה במהדורה המרכזית ואמרה כי לממשלה יש סמכות מלאה לקבל את ההסכם. על הביקורת מצד ראש האופוזיציה אמרה: "נתניהו לא דואג לביטחון ישראל אלא לביטחון נתניהו"

זמן צפייה: 06:19

שרת התחבורה מרב מיכאלי התראיינה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, ואמרה כי ההסכם על הגבול הימי מול לבנון לא צריך לעלות להצבעה בכנסת. "הסכם מסוג זה לא חייב לעבור אישור של הכנסת", אמרה מיכאלי, "לממשלה יש סמכות מלאה לקבל את ההסכם הזה".

"קודם כל ניחומים וחיזוקים למשפחות החיילת והחייל נועה לזר ועידו ברוך שאיבדו את חייהם בפיגועים נוראיים, ואיחולי החלמה למאבטח אזרח שנאבק על חייו", אמרה מיכאלי בפתח דבריה, "ישראל חייבת להילחם בטרור ביד קשה ללא מורא וללא רחם, אבל באותה נשימה אנחנו חייבות וחייבים לזכור שכוח צבאי לבד לא יפתור את התסבוכת הזאת שאנחנו בעיצומה".

על ההסכם עם לבנון אמרה מיכאלי: "ההסכם הזה הוא אסטרטגית, ביטחונית וכלכלית טוב לישראל, מכל בחינה שהיא הוא הישג. אני שמחה שיש לי הזדמנות להיות חלק מהגעה להסכם משמעותי כזה. הוויתור הוא שולי ממש, והוא בעיקר חסר משמעות. מדובר במים שלא מעלים ולא מורידים מבחינת ישראל. מה שכן מעלה מאוד - זאת ההכרה בקו המצופים שאנחנו קבענו באופן חד צדדי לביטחון ישראל, ועכשיו הוא מקבל הכרה".

רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש
רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש | צילום: חברת אנרגי'אן, רויטרס

"ברור שעדיף להגיע להסכם כזה לא בהסכם בחירות", הוסיפה השרה, "אבל יש לחץ כי יש תנאים פוליטיים בלבנון ויש לוח זמנים של הפקת הגז בישראל. אתה לא רוצה לסכן את הדברים באופן כזה שיכול להיות שבסופו של דבר נמצא את עצמנו במצב שלא נוכל להפיק גז מהאסדה. אין לזה קשר לאיום של נסראללה בכלל, יש לזה קשה לפוליטיקה הפנימית בלבנון וליכולת להגיע להסכם".

"לא ראיתי את ההסכם פיזית אבל הייתי בקבינט כשהוצגו כל הדברים", הסבירה מיכאלי, "מה שהוצג לנו בקבינט מניח את דעתם של כל מערכות הביטחון של ישראל. הדבר האחראי עכשיו הוא לחתום על ההסכם עם לבנון. עצם זה שישראל ולבנון יחתמו על הסכם - יש בזה משום הכרה של לבנון בישראל, היתרונות הגלומים בכך הם גם כאלה שלא כדאי להשליך אותם בביטול".

נתניהו בוועדת החקירה
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על הביקורת מצד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמרה מיכאלי: "הקמפיין שלצערי הוא מצטט בו את הדברים שנסראללה אמר - אין לתאר את גודל הגיחוך. אנחנו רגילים שנתניהו סוחר בביטחון ישראל לצרכיו האישיים ולקמפיין הפוליטי שלו בציניות מוחלטת. אותו איש שהתחנן בפני קטר שתתן כסף מזומן לחמאס ובמשך 12 שנותיו חיזק את חמאס. איראן יותר קרובה היום לגרעין מאז שהיא הייתה כשהוא התחיל את הקמפיין שלו נגדה, והוא האדם האחרון שאני סומכת עליו ביחס לביטחון ישראל".

מיכאלי התייחסה גם לביקורת של נתניהו על לפיד ואמרה: "נתניהו גם אמר על רבין שהוא נבהל ונכנע, והביא הסתה ושנאה ואלימות שהביאו לרצח רבין. אני חושבת שנתניהו עוסק בהסתה מאז 1993 ועד היום. הוא עושה את זה באמצעות בן גביר ושליחים אחרים. הוא עושה את זה ברשת באמצעות השוואה של אנשי שמאל לנאצים. הדברים האלה פוגעים בביטחון הלאומי של ישראל. נתניהו לא דואג לביטחון ישראל אלא לביטחון נתניהו".