המבקר יבדוק את היערכות המדינה לגל השריפות

מבקר המדינה הודיע כי התחיל לבדוק, בעקבות תלונות שהתקבלו במשרדו, האם וכיצד נערכה המדינה לשריפות

גל השריפות ייבדק (U/D photo)

דוח ביקורת נוסף בדרך - התנהלות הממשלה על הכוונת? מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע הערב (שני) כי החל בבדיקת ההיערכות לגל השריפות האחרון שהותיר הרס רב. בכנס הענקת אותות של עמותת אומ"ץ אמר שפירא: "אני יכול להודיע כאן, שכבר הוריתי על בחינה ראשונית של התלונות שהגיעו למשרדנו ובהן תלונת אומ"ץ בנושא: 'היערכות הממשלה ושאר הגורמים הרלוונטיים, לרבות גורמי השלטון המקומי, לגל השריפות'.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כמו כן הוריתי לנציבות תלונות הציבור לזרז את הטיפול בתלונות פרטניות שכבר הגיעו מאזרחים, שהם או רכושם נפגעו בשריפות וכן נערכנו, לאור הצפי, שיגיעו לנציבות עוד תלונות", הוסיף שפירא.

המבקר התייחס למתקפות על תפקידו ותפקודו: "יידע הציבור כי דבר לא ירתיע אותנו מלבצע את השליחות הציבורית שהוטלה עלינו בחוק היסוד. הביקורת תמשיך לעסוק בכל נושא שנדרש, וביחס לכל גוף מבוקר, בכיר ככל שיהיה. לא נירתע מהניסיונות להכפיש את מוסד מבקר המדינה ואת עובדיו, וראוי שהגופים המבוקרים יתמקדו אך ורק במתן מענה מקצועי וענייני לליקויים שנמצאו אצלם".

"חדשות לבקרים מתפרסמים דברי אנשים או כתובים וציטוטים של גורמים שונים, שהם פוגעניים או משמיצים או מאיימים, כנגד בעלי תפקיד ציבורי, וזאת הן בתקשורת והן בממשלה, בכנסת ובוועדותיה. איש איש וסיבותיו, נטיותיו הפוליטיות או מאבקי כוח לסוגיהם. כל בעל תפקיד חשוף לאי שביעות רצון של הפונה אליו או מי שאינו מקבל את מלוא תאוותו בידו", הוסיף שפירא - בהתייחסות לאחד ממקבלי הפרס, נשיא העליון בדימוס אהרן ברק.

המבקר יוסף שפירא (פלאש 90)
המבקר יוסף שפירא (פלאש 90)

"בוחר לעסוק בשליחותי ולא להיגרר למאבקים"

שפירא הדגיש כי "לא קלה היא דרכם של נושאי משרות בכירות בשירות הציבורי ולא סוגה היא בשושנים, וכפי שידוע, גם מבקר המדינה ושומרי סף וכן חושפי שחיתויות חשופים למתקפות של גורמים אלה או אחרים, ואף לקיטרוגים למיניהם, שיימינג, נאצות וכינויים לרוב. כך גם לעתים הדבר בא ממתלוננים שלא השלימו עם הכרעותיי כנציב תלונות הציבור, ולעתים מדובר במבוקרים בדרג גבוה אשר מנסים בדרך פסולה זו לשנות את מסקנות הביקורת".

"לאחרונה הורחבה יריעת ההתקפה ואף נעשה ניסיון לפגוע ביושרתם או בתקינות הליך מינויים של עובדים בכירים במשרד מבקר המדינה. אציין, שככל שדוחות הביקורת נוקבים יותר ומעמיקים יותר ונוגעים ברבדים החשובים ביותר, כך מתגברות המתקפות עליי ועל מוסד מבקר המדינה ועל נושאי משרה בכירים במשרד מבקר המדינה. לא אחת אני נשאל מדוע אינני מגיב או משיב מלחמה שערה, ותשובתי הינה פשוטה - אם מדובר בדוח שפרסמתי, הרי התשובה הינה שהדוח מדבר בעד עצמו, ואם מדובר בהשמצות אישיות הרי שעל כך אמרו חז"ל: 'כל הפוסל - במומו פוסל'. אל לו לציבור לפרש זאת כחולשה או כהסכמה, חס וחלילה, לדברים שמופצים. כמשרת ציבור אני בוחר להמשיך ולעסוק בשליחותי ולא להיגרר למאבקים לא לי".