חוזרת לעמוד בראש מרצ: זהבה גלאון ניצחה את יאיר גולן בפריימריז

60 אחוזים ממתפקדי המפלגה בחרו ביו"ר לשעבר לעומת 40 אחוזים שבחרו בגולן - שיוצב במקום החמישי ברשימה. ח"כ מוסי רז ניצח בבחירות לרשימה ויוצב במקום השני, והיו"ר הקודם הורוביץ נדחק למקום השביעי הלא ריאלי • התוצאות המלאות

זמן צפייה: 03:32

חוזרת לעמוד בראש מרצ: זהבה גלאון ניצחה הערב (שלישי) את סגן שרת הכלכלה יאיר גולן בפריימריז של מרצ, לאחר ש-60 אחוזים ממתפקדי המפלגה בחרו בה לעומת 40 אחוזים שבחרו בגולן. גולן נבחר במקום הרביעי בבחירות לרשימה, והוא יוצב במקום החמישי ברשימת מרצ.

במקום הראשון בפריימריז לרשימה נבחר ח"כ מוסי רז, והוא יוצב במקום השני ברשימת מרצ. למקום השלישי נבחרה ח"כ מיכל רוזין, ובמקום הרביעי ח"כ עלי סלאלחה. ח"כ גבי לסקי תוצב במקום השישי, ובמקום השביעי והלא ריאלי - יו"ר המפלגה הקודם, שר הבריאות ניצן הורוביץ.

.נבחרי מרצ לבחירות לכנסת ה-25
נבחרי מרצ לבחירות לכנסת ה-25 | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

.ח''כ מוסי רז חוגג את זכייתו במקום הראשון בפריימריז של מרצ
ח''כ מוסי רז חוגג את זכייתו במקום הראשון בפריימריז של מרצ | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר הניצחון אמרה גלאון: "וואו, איזו נבחרת יש למרצ. לכל מי שהספידו את מרצ, יש לי חדשות בשבילכם: כמו עוף החול שקם מהעפר לחיים חדשים - הלילה הזה מרצ קמה לתחייה. ומהלילה, מרצ חוזרת לעלות".

"המאבק לשוויון בין יהודים וערבים - חי וקיים", הוסיפה גלאון, "והמאבק לזכויות הקהילה הגאה, והמאבק לסיום הכיבוש ולמען השלום, למען צדק חברתי וכלכלי, למען האקלים, למען חופש דת ודמוקרטיה - המאבק הזה - חי וקיים, וכל המאבקים האלו תלויים אחד בשני וקשורים האחד בשני. וכמו שהמאבקים של השמאל מתעוררים ומתחזקים בעולם - זה מה שקרה הלילה גם בישראל. השמאל חי וקיים. והלילה השמאלנים חזרו למרצ".

עוד אמרה גלאון: "ב-1 בנובמבר אנחנו נראה מאות אלפי שמלאנים נוהרים למרצ ומכניסים אותנו בענק לכנסת ולממשלת השינוי. כי גם הם יודעים - לפיד צריך מרצ חזקה לשמאלו, וגנץ צריך מרצ חזקה לשמאלו. אני יכולה לספר לכם שהטלפון הראשון שלי יהיה לראש הממשלה לפיד, ואני הולכת לומר לו שמרצ בראשותי תהיה שחקנית מפתח בממשלה שלו, אנחנו נהיה דופן חזקה לשמאלו".

ניצן הורוביץ
נדחק למקום לא ריאלי. ניצן הורוביץ

"אני רוצה להודות ליאיר גולן ולשים את כל המשקעים בצד", אמרה היו"ר הנבחרת, "אני רוצה להודות לנבחרת הנפלאה שלנו,  ולאיש שעמד בראשות מרצ בשנים האחרונות, ניצן הורוביץ. תודה שהיית האיש הנכון במקום הנכון, ועשית את הצעד ההיסטורי שהכניס את מרצ לממשלה. ממחר בבוקר, כולנו ביחד, נשנס מותניים ונפעל לקראת ה-1 בנובמבר".

"אנחנו ננצח את הביביסטים והכהניסטים", סיכמה גלאון, "את אלו שרוצים לדרוס את השמאלנים, לרסק להם את העצמות, לשים אותנו על רכבות ולשלוח אותנו מכאן. את אלו שמבקשים לרסק את בית המשפט העליון ולשפוך אקונומיקה על הפרקליטות. כשמרצ תהיה חזקה בכנסת ביבי-בן-גביר יישארו בחוץ. הלילה - השמאלנים חוזרים למרצ, והגוש הישראלי/דמוקרטי ינצח".

נבחרת מרצ לבחירות 2022
נבחרת מרצ לבחירות 2022

בשעות אחר הצהריים הצביעה גלאון בקלפי שהוצבה בבית ציוני אמריקה בתל אביב, ואמרה: "זאת ההזדמנות שלכם ושלכן להצביע עבורי לראשות, ולבחור את הרשימה הכי טובה שתממש את הערכים שלכם בממשלה הבאה. זאת ההתחייבות שלי אליכם: אנחנו נהיה בתוך הממשלה ונממש את הערכים שלכם ושלכן"

לפי הסקרים, מרצ נעה סביב אחוז החסימה, וגלאון תצטרך לנווט את הספינה הקטנה הזו מעליו או מתחתיו. היא גם תהיה זו שתקבל את ההחלטות לגבי איחוד אפשרי עם מפלגת העבודה, זאת למרות שלפי שעה יו"ר העבודה מרב מיכאלי עומדת בסירובה בנוגע לסוגיה הזו.

זהבה גלאון מצביעה בפריימריז לראשות מרצ
זהבה גלאון מצביעה בפריימריז לראשות מרצ

מיכאלי מסרה הלילה לאחר פרסום התוצאות: "ברכות לחברתי ‎זהבה גלאון על החזרה להנהגת מרצ. זהבה, אני בטוחה שתובילי את המפלגה למקום בטוח, כגוף עצמאי וחזק וכסמן השמאלי שמרצ תמיד הייתה. בהצלחה!".

יאיר גולן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את זהבה על זכייתה, ויש לנו משימה משותפת לקראת הראשון בנובמבר. בהצלחה לכולנו".