השרה מירב כהן עוברת מכחול לבן ליש עתיד: "דעותינו חלוקות"

עזיבה נוספת בכחול לבן: השרה לשוויון חברתי חוברת ללפיד, תמסור עמו הערב הצהרה משותפת ותתפטר מהממשלה ומהכנסת. גנץ לחברי המפלגה הנותרים: "אני ממשיך - כל אחד יבחר"

זמן צפייה: 00:49

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הודיעה היום (שלישי) כי תעזוב את כחול לבן, תתפטר מהממשלה ומהכנסת ותתמודד בבחירות במפלגת יש עתיד. הערב תמסור הצהרה משותפת עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד.

"אני יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה", כתבה בקבוצת הווטסאפ של מפלגת חוסן לישראל. "אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם, ולכל פעילי כחול לבן, ומודה על התקופה המרגשת ומאתגרת מאוד שעברנו יחד בשנתיים האחרונות".

בני גנץ | צילום: חדשות 13

עוד כתבות בנושא >>

גבי אשכנזי פורש מכחול לבן: "לוקח פסק זמן לחשוב על המשך דרכי"

ניסנקורן: גנץ ניהל מאחורי גבי מו"מ לריקון סמכויות תפקידי

פורש נוסף מכחול לבן: השר יזהר שי הודיע שלא ימשיך במפלגה

"חשוב לי מאוד להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני", הסבירה. "הגענו לנקודה בה דעותינו חלוקות אבל זה לא גורע דבר מהערכה שלי כלפיו".

גנץ הגיב לעזיבתה בקבוצת הווטסאפ של המפלגה: "כן חברים - עוד קושי. נודה למירב על דרך משותפת עם סיום שלטעמי לא נדרש. אני ממשיך - כל אחד יבחר".

כהן רצתה להישאר עם גנץ, ודחפה ללכת לחיבור עם לפיד, אך האמירה שלו לפיה יו"ר יש עתיד "שונא אנשים" הבהירה לה שחיבור עמו לא יתאפשר. כמו כן, גנץ ניסה לשכנע שחיבור עם ימינה הוא נכון. בכחול לבן ציפו מכהן "להתגמש", אך היא לא הייתה מוכנה לכך.

במקביל, מפלגת הישראלים הודיעה כי העומד בראש רון חולדאי יציג הערב מועמדים חדשים ברשימה. "חולדאי יתייחס בנאומו גם לאירועי היום ויעביר מסר פוליטי חשוב", נמסר.

למרות שכמה חברי כנסת הודיעו כי לא יתמודדו בבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן, גנץ הבהיר בשבוע שעבר כי הוא לא פורש מהמירוץ. "הבחירות הקרובות של נתניהו, שביהירותו גרר אותנו אליהם, הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך", אמר. "נקודת האור המחכה לנו היא שבסופה של מערכת הבחירות, נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו ויסיים להקריב את ישראל למען עתידו האישי, המשפטי והפוליטי".

כזכור, את גנץ נטשו עד כה שר החוץ גבי אשכנזי, שהודיע כי הוא לוקח פסק זמן, שר המשפטים אבי ניסנקורן שחבר למפלגת הישראלים של רון חולדאי, השר יזהר שי, וחברי הכנסת עינב קבאלה, אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע.