החרדים לנתניהו: "מצא פתרון לתקציבים - או שנפרוש מהממשלה"

לאחר צו הביניים שהוציא בג"ץ שקבע כי החל מ-1 באפריל יופסקו התקציבים לישיבות עבור תלמידים שנדרשו להתגייס אך לא עשו זאת, וכשבוע לפני יציאת הכנסת לפגרה, הסיעות החרדיות מציבות לנתניהו אולטימטום דרמטי, לפיו אם לא יימצא פתרון לתקציבים בתוך שבועיים - הן יפרשו מהממשלה. הנימוק: "מעבר לפרק הזמן הזה, הרבנים לא יאפשרו לנו להישאר בקואליציה"

זמן צפייה: 01:41

לאחר צו הביניים שהוציא בג"ץ שקבע כי החל מ-1 באפריל יופסקו התקציבים לישיבות עבור תלמידים שנדרשו להתגייס אך לא עשו זאת, וכשבוע לפני יציאת הכנסת לפגרה, הסיעות החרדיות מציבות אולטימטום דרמטי לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו אם לא יימצא פיתרון לתקציבים בתוך שבועיים - הן יפרשו מהממשלה, כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת.

המסר שהחרדים העבירו לנתניהו הוא כי "נוכל להתמודד עם עצירת תקציבים לפרק זמן של שבועיים, אך מעבר לכך הרבנים לא יאפשרו לנו להישאר בממשלה". נתניהו לוקח את האיום הזה ברצינות ומחפש פתרונות, וכרגע הוא אומר כי התקציבים, כחצי מיליארד שקלים, יוקפאו כרגע ויישמרו - ויוחזרו לישיבות רטרואקטיבית אחרי שהבעיה תיפתר.

בנימין נתניהו, משה גפני ויצחק גולדקנופף, חוק הגיוס, חרדים יהדות התורה
בנימין נתניהו, משה גפני ויצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90

בנוסף נשקל פתרון נוסף, של העברת התקציבים בהחלטת ממשלה דרך הרשויות, כך שבמסלול עוקף בג"ץ - התקציבים יועברו לרשויות והן יחלקו את הכסף לישיבות. הפיתרון הזה טומן בחובו בעיות רבות, גם פוליטיות וגם משפטיות, אך זה בהחלט מראה על הנכונות של ראש הממשלה לחפש פיתרון מהיר - ועד כמה הוא לוקח את איומי החרדים ברצינות.