דרעי: רק מי שיוכיח כוונה להשתקע בישראל יקבל דרכון

פרסום ראשון: שר הפנים מעוניין לקדם תיקון לחוק הדרכונים, שיבטל את ההחלטה מ-2017 שקבעה כי עולה חדש יוכל לקבל דרכון ישראלי יום לאחר הגעתו ארצה. דרעי: "יש להעניק מעמד ודרכון לאלו המבקשים להשתקע בישראל ולא לאלו המבקשים לקבל הטבות"

זמן צפייה: 01:12

שר הפנים והבריאות אריה מכלוף דרעי הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה לקדם תיקון בחוק הדרכונים, אשר יחזיר את המצב לקדמותו כפי שהיה עד שנת 2017, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. דרעי מעוניין לקבוע שכל מי שעולה לישראל יצטרך להוכיח שהוא השתקע בארץ - ורק אז יוכל לקבל דרכון.

מהלך זה יבטל למעשה את התיקון שחוקק בשנת 2017 על ידי ישראל ביתנו, בעוד שש"ס היו בקואליציה ואיפשרו לתיקון לעבור, אשר קבע כי מספיק לשהות יום אחד בלבד בארץ כדי לקבל דרכון. תיקון זה הוביל ל"ניצול לרעה", כך לפי הודעת שר הפנים החדש, "במסגרתו הגיעו עולים חדשים ללא כוונת השתקעות, אשר מיד עם קהלת הדרכון הישראלי עזבו את ישראל".

עמדת בידוק דרכונים בנתב''ג
עמדת בידוק דרכונים בנתב''ג | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

השר דרעי: "הרכבת האווירית, במסגרתה זכאי חוק השבות מנצלים את זכותם לדרכון ולסל קליטה ולאחר זמן קצר חוזרים למקום מוצאם אינה מתקבלת על הדעת. יש להעניק מעמד ודרכון לאלו המבקשים להשתקע בישראל ולא לאלו המבקשים לקבל הטבות להן אינם זכאים".