מפקד מחוז זומן לשיחת נזיפה אצל גלנט, בן גביר בלם זאת

שר הביטחון זימן את מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עוזי לוי, לשיחת נזיפה בשל "היעדר אכיפה מספקת נגד פשיעה לאומנית" מצד מתנחלים. בן גביר התערב והודיע ללשכת גלנט כי הוא מגבה "באופן מוחלט" את מפקד המחוז, והוסיף כי לשר הביטחון אין סמכות לזמן אותו לשיחות. "אם תתקיים פגישה" מסר בן גביר, "היא תיערך רק בנוכחותי"

Dkby Ci Dchr
השר גלנט, השר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט זימן לשיחת נזיפה את מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עוזי לוי, על כך שלטענתו משטרת ש"י לא עוסקת מספיק באכיפה נגד מתנחלים, ועסוקה בעיקר בפשיעה לאומנית של ערבים ביהודה ושומרון.  לביקורת של גלנט על מחוז ש"י במשטרה שותף גם השר וחבר הקבינט המצומצם בני גנץ, שלשיטתו קיימת היעדר אכיפה מצד המשטרה נגד יהודים ביהודה ושומרון.

יצוין כי לשר הביטחון אין סמכות לשוחח עם קצינים במשטרה ולזמנם לשיחות ללא אישור מהשר לביטחון לאומי. בשל כך, בן גביר התערב והודיע ללשכת גלנט כי הוא "מעניק למפקד המחוז גיבוי מוחלט" וכי הוא לא כפוף לשר הביטחון, שכן לגלנט אין כאמור סמכות לזמן אותו לשיחות, "ובוודאי שלא לנזוף בו". לדברי בן גביר, פגישה כזו, אם תתקיים, תיערך רק בנוכחותו.

ניצב עוזי לוי
ניצב עוזי לוי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

מטעמו של בן גביר נמסר כי "אם ירצה גלנט לקיים את הפגישה, בכוונת השר בן גביר לגבות בפגישה את מפקד המחוז, ולהסביר לשר הביטחון כי אין מושג כזה 'אלימות מתנחלים', וכי מי שפועלים באלימות ביהודה ושומרון, מיידים אבנים ובקבוקי תבערה, מבצעים פיגועי ירי ושואפים לשחזר את הטבח שביצעו מחבלי חמאס - אלו ערבים ולא היהודים שמגינים על עצמם".

בסביבת השר בן גביר אמרו עוד כי "שר הביטחון צריך להקדיש את זמנו בזמן מלחמה להשמדת חמאס וכל אויבי ישראל, ולא במושג הפיקטיבי והשקרי 'אלימות המתנחלים'. המתיישבים הגיבורים נמצאים בקו חזית הלחימה, רבבות מהם משרתים כעת במילואים בדרום ובצפון, והם השאירו בבית נשים וילדים. מוטב שכולנו ניתן להם גיבוי".