לוין: "נמשיך את החקיקה, יש לי גיבוי מלא להשלים את הרפורמה"

בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" הכחיש שר המשפטים כי קיימת מתיחות בינו לבין רה"מ נתניהו: "פייק ניוז מגוחך". על המשך חקיקת הרפורמה המשפטית: "כולם יראו שלא כצעקתה. שלא יהיה ספק: הידברות אמיתית - כן. הידברות כמו שמציעים לפיד וגנץ - לא תקרה. זה לא המנדט שקיבלתי מהציבור"

זמן צפייה: 19:11

בעוד שברחבי הארץ מפגינים אלפים רבים מצפון עד דרום נגד המהפכה המשפטית, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיע הערב (שבת) לריאיון ב"המטה המרכזי". השר התייחס לדיווחים על מתח בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו - ואמר כי מדובר ב"פייק ניוז מגוחך". לוין הוסיף: "יש לי גיבוי מלא בליכוד, בקואליציה ובציבור להתקדם ברפורמה".

"באדיבותה של היועצת המשפטית לממשלה, ראש הממשלה מנוע מלעסוק בנושא הרפורמה המשפטית, ואנחנו לא דנים בכך", אמר שר המשפטים בריאיון, "ביחס לפרטי התוכנית - תמיד יהיה מי שיסתכל עליה בצורה אחרת. בדיוק בשביל זה מתקיימים הדיונים בכנסת".

"לכן, כמו שאמרתי מתחילת הדרך", הוסיף לוין, "מה שיסתיים בכנסת הוא לא יהיה אחד לאחד מה שהצעתי.  מתחילת הדרך באתי והלכתי – אני שם הצעה ואני חושב שראוי שתהיה לגביה הידברות. אני מוכן לפגוש הלילה את לפיד וגנץ. אני חושב שהכרחי לשבת לדבר. איזה מין דבר זה להציב תנאים כדי להידבר?".

אלפים מפגינים בתל אביב
אלפים מפגינים בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"לא נחזור למצב שבו לשופטים יש זכות וטו בוועדה לבחירת שופטים", המשיך לוין, "הוועדה לבחירת שופטים עובדת בשיטת שיבוט השופטים שממנים את הדומים להם. מה שהיה - לא יהיה. בית המשפט יהיה בית המשפט של כולם. אני חושב שזה חיזוק הדמוקרטיה".

לדבריו, "אנחנו נשלים את החקיקה הזאת. אם בהידברות, מה טוב. לא ננהל את המדינה על-פי תכתיבים של הרחוב. כולם יראו שלא כצעקתה. זה ייצר מציאות של ודאות עסקית כאן. שלא יהיה ספק: הידברות אמיתית – כן. הידברות כמו שמציעים לפיד וגנץ – לא תקרה. זה לא המנדט שקיבלתי מהציבור".

אלפים מפגינים בתל אביב
אלפים מפגינים בתל אביב | צילום: אורן אלון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב על דברי לוין: "יריב, מי שרוצה לדבר - לא דוהר. לא נהיה ועדת הקישוט שלך או של ח"כ רוטמן כדי לסמן וי על הידברות ולדכא את המחאה. תעצור, נדבר. לא תעצור - אות הקלון של ההפיכה המשטרית יהיה חרוט על מצחך".