בנו של בן גביר טען שלביידן יש אלצהיימר, השר התנצל: "עשה טעות חמורה"

אחרי ששובאל בן גביר פרסם בטוויטר תמונה של נשיא ארצות הברית לצד הכיתוב "חשוב להעלות את המודעות לאלצהיימר", השר לביטחון לאומי פרסם הודעת התנצלות: "מסתייג מהציוץ עמוקות. כבוד לבריות זה א' ב' וכך אני מחנך את ילדיי"

בן גביר, איתמר בן גביר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והשר איתמר בן גביר | צילום: רויטרס/ יונתן זינדל, פלאש 90

‏אחרי שבנו שובאל צחק בטוויטר על כך שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סובל ממחלת האלצהיימר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הבוקר (שלישי) בציוץ משלו ובו גינה את בנו: "שובאל בני אהוב לי מכל, אבל הלילה הוא עשה טעות חמורה בציוץ שאני מסתייג ממנו עמוקות. ארה"ב של אמריקה היא ידידתנו הגדולה והנשיא ביידן הוא ידיד ישראל. גם אם יש לי מחלוקת עם התנהלותו, אין שום מקום חלילה לסגנון מזלזל. ‏כבוד לבריות זה א' ב', כך אני מחנך את ילדיי. ‏מתנצל על דברי בני".

שובאל בן גביר
תקף ומחק. שובאל בן גביר | צילום: מתוך טוויטר

הלילה צייץ בנו של השר בטוויטר: "בזמנים קשים אלה חשוב להעלות את המודעות לאלצהיימר, מחלה ניוונית של המוח המהווה את הגורם השכיח ביותר לירידה קוגניטיבית ודמנציה בגיל מבוגר. מחלה קשה, הפוגעת בתפקוד האדם וביכולתו להתנהל", יחד עם תמונה והאשטג של ביידן. לאחר מכן מחק את הציוץ, ולפני זמן קצר פרסם ציוץ נוסף בו התנצל על דבריו.

ביום שבת תקף בן גביר את ג'ו ביידן בריאיון שהעניק לעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל", כשאמר: "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהלות של ארה"ב הייתה אחרת", והוסיף כי "ביידן עסוק במתן סיוע הומניטרי ודלק שמגיע לחמאס". בתשובה לכך, תקף ראש הממשלה נתניהו את בן גביר ואמר כי הוא "לא צריך עזרה בניווט היחסים עם ארה"ב".