השר לוין: "לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו לדקה"

בריאיון לשרון גל תקף שר המשפטים את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ואמר כי "במקום לייעץ, היא מחליטה שהרפורמה לא מתאימה לה". על האפשרות להוצאת רה"מ נתניהו לנבצרות: "איום שלא קיים, אין הבדל בין זה לבין לעלות עם טנקים על משרד ראש הממשלה"

זמן צפייה: 15:47

בריאיון ל"חמש עם שרון גל", אמר היום (ראשון) שר המשפטים יריב לוין כי "לא תהיה הקפאה של החקיקה אפילו לדקה", בהתייחסו לרפורמה המשפטית שהממשלה מתכננת להעביר, ולדרישתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. השר לוין גם העביר ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואמר כי "הסיפור של הייעוץ המשפטי לממשלה הוא טרגדיה אחת גדולה", וכי הוא "מצפה מהייעוץ המשפטי לממשלה שיעשו חשבון נפש עמוק".

"מה אני אמור לעשות?" שאל לוין, "אני מבקש ליישם את המדיניות שבשמה נבחרתי, הגשתי תזכיר חוק, ביקשתי לפרסם אותה לציבור, והיועמ"שית החזירה תשובתה שהיא תחזיר הערות לתזכיר. לצערי הרב קיבלתי חזרה חוברת שלא מחזיקה מים, ובעצם היועצת המשפטית עשתה בדיוק את הדבר שעליו אנחנו מתקוממים - במקום לייעץ היא מחליטה שהרפורמה לא מקובלת עליה, והיא סיכלה את המהלך".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
יריב לוין ושמחה רוטמן בוועדת החוקה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כל הניסונות לתקוע מקלות בגלגלים לא יועילו", אמר השר לוין והוסיף "הרפורמה הזו היא יסודית שנוגעת בדברים חשובים במשטר דמוקרטי, אני משוכנע שנעביר אותה למרות ההתנהלות. אם הדברים לא ישתנו, אנחנו נפעל בזמן ובמקום שהדברים יהיו נכונים".

שר המשפטים הוסיף כי הוא "נכון לקיים הידברות, זה יכול להביא תועלת ולשפר חלק מההצעות. אבל כשאני מסתכל על התמונה הפוליטית כרגע לא מצאתי חבר כנסת אחראי אחד באופוזיציה".

בהמשך התייחס שר המשפטים לעבודתו מול נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואמר: "קיימנו פגישות עבודה, אנחנו עוד צריכים לדון על דברים. אבל מי שצריך להתדיין על הרפורמה זו הכנסת, המקום לקיים דיונים בחקיקה הוא בכנסת, ביני לבין חברי כנסת מהאופוזיציה. בכוונת מכוון מבטלים את הכנסת והופכים אותה ללא חשובה, ההחלטות מתקבלות בחדרי חדרים - זה לא מקובל".

הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין
הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין

על פרשת אבי חימי אמר השר לוין: "הרפורמה היא פרי עבודה של עשרות שנים, ולא נוגעת לאדם מסוים או מקרה מסוים - זה עניין מערכתי. יכול להיות שזה שם על זה זרקור, יכול להיות שזה מחדד או מבהיר את הצורך בשינויים האלה.

לבסוף, לגבי סוגיית הנבצרות שנבחנת אצל היועצת המשפטית לממשלה, אמר שר המשפטים: "תהום שאין כדוגמה, זה לקיחת השלטון בכוח אין מילה אחרת לומר את זה. היו בחירות, מי שנבחר לעמוד בראשות הממשלה הוא נתניהו. הכלי של הנבצרות לא קיים, זה איום שלא קיים, אין הבדל בין זה לבין לעלות עם טנקים על משרד ראש הממשלה".