המגעים הקואליציוניים: נתניהו נפגש עם דרעי

על רקע דרישתו של יו"ר ש"ס לתיק האוצר, נפגש ראש הממשלה המיועד עם דרעי כדי להגיע להבנות בנוגע לקואליציה המתגבשת

ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים אריה דרעי במסיבת העיתונאים על הסכם הפליטים (רויטרס )
ראש הממשלה בנימין נתניהו וממלא מקומו אריה דרעי | צילום: רויטרס

מפלגת הליכוד דיווחה כי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) עם יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי במסגרת המגעים הקואליציוניים. בתחילת השבוע הודיע דרעי כי הוא החליט לכהן כשר האוצר, וכפי הנראה הוא ממשיך להתעקש על דרישתו זו. עוד דווח ביום שני כי בליכוד שוקלים למנות את דרעי ליו"ר כנסת באופן זמני, כיוון שהם יודעים שהוא לא ירצה להישאר בו ולכן לא תידרש פעולה משמעותית כדי להדיח אותו. עד כה אמר דרעי כי לא פנו אליו בעניין זה.

דרישת דרעי לתיק האוצר מקשה על נתניהו מול הדרישה של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לקבל את האוצר או את הביטחון, שכן בליכוד מעוניינים לשמור על תיק הביטחון במפלגתם, והמתווה הרצוי בליכוד היה שסמוטריץ' יקבל את האוצר, כאשר דרעי יקבל תיק פנים מורחב עם סמכויות נוספות, ובנוסף ישמש כממלא מקום ראש הממשלה ויקבל גם את תיק הדתות לטובת שר נוסף מש"ס.

פגישת נתניהו-סמוטריץ' במשכן הכנסת
פגישת נתניהו-סמוטריץ' במשכן הכנסת

אתמול נפגש נתניהו עם סמוטריץ', ובפגישה זו רה"מ המיועד לא הציע ליו"ר הציונות הדתית את תיק האוצר. גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן כמו גם בפרטי הפגישה של השניים אמרו לחדשות 13 כי השיחה התנהלה באווירה טובה, אם כי במהות שלה - לא נרשמה התקדמות משמעותית.