"היהודים ישות שקרית בי-ם": הקורס שעברה העוזרת של ח''כ בן ברק

היועצת של יו''ר ועדת החוץ והביטחון הצטלמה עם אנשי דת תומכי טרור במסגרת הלימודית וטענה שמדובר בקורס העוסק בהיסטוריה, אלא שהתיעודים מראים אחרת. "ההתנחלות היהודית בירושלים כמו סרטן"

זמן צפייה: 02:07

עוזרת חבר הכנסת ויו"ר ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק, ליניר אבו הזאז, שתודעה מצולמת עם אנשי דת תומכי טרור, הושעתה מתפקידה וטענה שהקורס במסגרתו צולמה עם אותם אנשי דת הוא קורס בנושא היסטוריה וכי היא כלל אינה נכחה בכולו, ומרבית הקורס הועבר על ידי ד''ר רובין אבו שמסייה, מרצה ומורה דרך.

אלא שבתיעודים מאותו קורס בו גם היא עצמה תודעה, מופיע ד''ר רובין אבו שמסייה כשהוא אומר כי "הכי חשוב כאן זה איך להעביר מסר שיש בו השקפה אסלאמית ברורה כלפי המאבק במתקפת ההתנחלות הקיימת בעיר ירושלים. מי שנכנס היום לעיר ירושלים אינו מרכיש שהיא עיר ערבית-אסלאמית. הוא מרגיש שההתנחלות התפשטה עמוק בתוך העיר, כמו התפשטות סרטן בגוף חולה". נוסף לכך, תועדו בקורס גם רג'ף קיאד, שנחשד בעבר בטרור ועכרימה סברי, שייח' שהסית לפיגועי התאבדות.

בקורס מציגים המרצים את היהודים כמי שהמציאו את בית המקדש על מנת להצדיק את קיומם כישות שקרית בתוך ירושלים ולא נשמעות דעות אחרות בנושא.

כאמור, יועצת חבר הכנסת השתתפה בקורס של עשרה מפגשים שערכה עמותת אל אקצא ללימוד הדרכת סיורים בהר הבית. אותה עמותה שייכת לפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית ומפלגת רע"מ שבראשה עומד מנסור עבאס. בין אנשי הדת שעמם הצטלמה אבו הזאז היה עכרימה סברי, המופתי של ירושלים בעבר, שתמך בפיגועי התאבדות.

בנוסף, היא הצטלמה עם נג'אח בכיראת המזוהה עם ארגון חמאס לפי הפרסום. כמו כן, פורסם כי היא הצלטמה עם שייח' ראיד פתחי, בכיר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שהוצאה מחוץ לחוק בשנת 2015.

מלשכת ח"כ בן ברק נמסר: "כפי שפורסם ח''כ בן ברק ערך בירור מקיף עם עו''ד ליניר אבו הזאז, השתתפותה בקורס הופסקה בהנחייתו והדברים שנאמרו בקורס אינם מייצגים את דעתה. ח''כ בן ברק ימשיך להעניק זכות שווה גם למוסלמים וגם לנוצרים בלשכתו תוך שמירה מוחלטת על ביטחון המדינה ומוסדותיה. ירושלים הייתה בירת ישראל, כיום בירת ישראל ותישאר תמיד בירת ישראל".