דרעי: אין טעם לחתום כעת על המלצה לנתניהו – זה משחק של ליברמן

ברקע איסוף החתימות בליכוד בניסיון להרכיב ממשלה, שר הפנים אמר כי "מדובר בניסיון נוסף של ליברמן להתל במערכת הפוליטית - הוא לא יצטרף לגוש הימין". גם סמוטריץ' לא יחתום בימים הקרובים

זמן צפייה: 01:05

שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר (ראשון) לאיסוף החתימות במפלגת הליכוד במטרה להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אין טעם לחתום כעת כי נותרו 11 ימים, זה מיותר לחלוטין לשחק במשחק של ליברמן".

דרעי התייחס לכוונתו של יו"ר ישראל ביתנו לחתום על המלצה גם עבור נתניהו וגם עבור כחול לבן, ותקף אותו: "סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית. הוא לא יצטרף לגוש הימין, סביר יותר שהוא יתמוך בממשלת שמאל ערבים".

בהמשך, הבהיר דרעי כי למרות שלדבריו מדובר ב"זיוף והולכת שולל של ליברמן", חברי הכנסת של ש"ס יחתמו על ההמלצה, וחתימותיהם יהיו בידיו עד שיתקבלו החתימות מישראל ביתנו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

קיש: "המתקפה על סער – ירי בנגמ"ש; חשוב יותר שהקבוצה תנצח"

גדעון סער: "קיבלתי אלפי תגובות חיוביות ותמיכה מחברי הליכוד"

במטרה לקבל שוב את המנדט: בליכוד ביקשו מישראל ביתנו 8 חתימות

נתניהו ודרעי
נתניהו ודרעי | צילום: רויטרס

בתוך כך, גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לאיסוף החתימות ואמר כי אין בכוונתו לחתום כעת, ושיחתום רק בתום 21 הימים שהוקצבו על ידי הנשיא להמלצה על מועמד. בד בבד, ברגעים אלה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במטרה לדון בניסיונות להרכבת ממשלה.

כזכור, בליכוד החלו אתמול לאסוף חתימות מגוש הימין, זאת על מנת להביא לכך שנתניהו יקבל מנדט בן שבועיים להרכבת הממשלה. המפלגה פנתה לליברמן בבקשה לקבל שמונה חתימות. אם ישראל ביתנו תחתום, יהיו יותר מ-61 חתימות לנתניהו והוא יוכל לכאורה לקבל את המנדט. היום ייפגש יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם ליברמן, צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, ועם ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני.

אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה
אביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו בכנס בנושא צבא-חברה, ביטחון ודמוקרטיה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום חה"כ יואב קיש (הליכוד) התייחס לקריאות לפריימריז במפלגתו ולמתקפה נגד ח"כ גדעון סער בעקבותיהן, ואמר כי "במידה ונדרדר לבחירות נוספות אנחנו נהיה מחוייבים לעשות פריימריז לראשות הליכוד. השאלה שתעמוד מול המצביעים היא מי בימין מסוגל להוביל את הליכוד לשלטון. האם זה נתניהו, או לדוגמה גדעון סער שאמר שיתמודד, ואני חושב בפירוש שהוא מועמד ראוי. עם כל האהבה שיש לנתניהו, בסוף חשוב שהקבוצה תנצח. לרה"מ יש בעיה אם הוא פעם אחר פעם לא מצליח להרכיב ממשלה".

קיש התייחס גם למתקפה נגד סער בעקבות קריאותיו לבחירות מקדימות בליכוד והצהרתו שיתמודד ואמר כי "סער ללא ספק מצוין. לנסות לפגוע באדם כזה זה ירי בנגמ"ש. כשסער אמר שהוא רוצה פריימריז התחילו לתקוף אותו מכל הכיוונים, קראו לו בוגד. לפני חודש וחצי נתניהו רצה לעשות פריימריז בזק, עכשיו סער רוצה אז הוא בוגד? זה מגוחך ומראה שזה בא מאינטרסים. יש לנו אנשים מצויינים, הנהגה מצויינת, הניצחון של הליכוד זה לא רק נתניהו".