ממורמרי נתניהו: ביקורת על יו"ר הליכוד מצד אלה שנשארו בחוץ

במפלגה הגדולה בכנסת סגרו את הרשימה לקראת הבחירות, ולא מעט מועמדים ממורמרים כבר לא חוששים למתוח ביקורת על היו"ר, בהם גדי יברקן ואיוב קרא. נתניהו בחר לא לשריין את גל הירש - בעקבות מסע לחצים של אנשים שטענו כי ברגע האמת הוא לא יהיה נאמן לו

זמן צפייה: 03:17

בליכוד סגרו אמש (רביעי) את רשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-25, והותירו לא מעט מועמדים ממורמרים שכבר לא חוששים למתוח ביקורת על יו"ר המפלגה בנימין נתניהו.

על נתניהו הופעלו לא מעט לחצים מצד קהילת יוצאי אתיופיה, ומי שקיבלה את השריון בסופו של דבר היא הסופרת צגה מלקו. מי שנשאר מאוכזב בחוץ הוא ח"כ גדי יברקן, שבהקלטות שהופצו היום הוא לא הסתיר את כעסו. "הם לחצו עליי שאקח את מקום 37", אמר יברקן לפעילים, "אם לא אז הם אמרו שייתנו את המקום ה-28 למישהו אחר מהקהילה שלנו, הם ניסו לאיים עליי עם זה כל הערב".

גדי יברקן
גדי יברקן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"הם חשבו לתת את מקום 28 ל'פרנג'" (כינוי לאדם לבן)", הוסיף יברקן, "המטרה שלהם הייתה שאקח את מקום 37 ברשימה. ה'הבשה' (אתיופים) יבואו להצביע לי ואז אשאר מחוץ לרשימה. הם הפרו הבטחה שישריינו את מקום 28 ברשימה ל'הבשה', בסוף הם שריינו את צגה (מלקו) במקום 37, בשביל התמונה".

איוב קרא, לשעבר שר התקשורת
איוב קרא | צילום: חדשות 13

השר לשעבר איוב קרא אמר היום על השריונים בליכוד: "חיפשו מריונטה של זעתר ולבאנה, ללא תעודות, ללא עבר צבאי. מצאו. אז יכולים לשים אותו איפה שרוצים ולהגיד 'וי'. הנה יש נציג, מקום 44". למצעד המאוכזבים נכנס גם תא"ל במיל' גל הירש, מי שנראה מועמד כמעט בטוח ברשימה ונשאר ברגע האחרון בחוץ. הירש ירד למחתרת, והיום הכחיש את הפרסומים כי הוא זה שביקש מנתניהו לא לקבל שריון.

גל הירש
גל הירש

על נתניהו היה מסע לחצים של אנשים שטענו כי ברגע האמת הירש לא יהיה נאמן לו, ויהיה קשה לניהול. נתניהו בחר בשריונים לא להביא איזושהי תמורה אלקטורלית גדולה, אלא לשדר לכל המערכת הפוליטית כי מי שיעבור לצד שלו - יעמדו בהבטחות שניתנו לו.