בליכוד מבהירים: הסטטוס קוו בענייני דת יישמר בקפדנות

נושא דת ומדינה חזר לסדר היום הציבורי מאז הקמת הממשלה החדשה, ובעקבות הצעת החוק של ח"כ משה גפני להפרדה מגדרית באתרי רשות הטבע והגנים - בליכוד מגיבים וטוענים כי לא יחולו שינויים בסטטוס קוו

זמן צפייה: 03:25

פחות מחודש מהשבעת הממשלה, נראה כי נושא דת ומדינה חוזר ועולה לשיח הציבורי. לאחר שאמש פורסם כי ח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע של רשות הטבע והגנים, בליכוד הבהירו הערב (שלישי) כי "הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה יישמר בקפדנות, לרבות ברשות הטבע והגנים".

לפי הצעתו של ח"כ גפני, יחד עם חברי כנסת נוספים מיהדות התורה, לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים יהיו בהפרדה, והוצע לקבוע בחוק שבכל מקום רחצה של רשות הטבע והגנים יקבעו שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים.

ח''כ משה גפני
ח''כ משה גפני | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, במקרה אחר, משרד החינוך נכנע ללחץ הציבורי והודיע היום כי התלמיד הטרנסג'נדר שלומד בבית הספר הדתי בגבעת שמואל יועבר לבית ספר אחר. הסיפור החל כשהורים דתיים לתלמידים בבית ספר בגבעת שמואל פתחו במאבק לאחר שהתברר להם כי אחד הילדים בשכבת כיתות ג' הוא טרנסג'נדר.

ההורים שמחו קיבלו על כך הודעה, אך במשרד החינוך מכחישים. לפי שעה, עדיין לא התקבלה החלטה היכן לשבצו ולכן הוא ממשיך כרגע ללמוד בבית הספר. מטעם ההורים נמסר כי "לאחר חודשים של מאבק ודיונים בין ההורים מבית הספר הממ"ד בגבעת שמואל לבין משרד החינוך, הוכרע כי מי שמעוניין ללמוד בחינוך הממלכתי-דתי מחויב להתנהל על-פי התקנון וערכיו התורניים".