קרב צעקות בליכוד: "לא נתקלתי בכזה אירוע"

רגעים לפני ההצבעה בכנסת, סיעת הליכוד התכנסה כדי לשמוע את החלטת ראשי הקואליציה - והרוחות התלהטו במהרה. ח"כ גוטליב התפרצה ואמרה כי "אני לא מאמינה לכם שהדחייה היא כדי להגיע לשני מועמדי קואליציה", השרה גמליאל: "זה ההסכם הקואליציוני הכי גרוע שהיה אי פעם לליכוד"

זמן צפייה: 07:28

קרב הצעקות בליכוד: בשעות הבוקר טרם ההצבעה במליאה היום (רביעי), סיעת הליכוד התכנסה על מנת לעדכן בהחלטת ראשי הקואליציה וראש הממשלה בנימין נתניהו. בישיבה הקצרה הרוחות התלהטו ונשמעו קריאות מצד חברי הכנסת. נתניהו אמר כי "לא נתקלתי בכזה אירוע עד היום".

הישיבה, שנוהלה על ידי ראש הקואליציה אופיר כ"ץ והשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם, הייתה קצרה במיוחד. זאת, בשל ההתלבטויות הרבות של ראשי הקואליציה עד להחלטה. חברי כנסת רבים זעמו על ההחלטה למשוך את המועמדויות. השר אמסלם הגיב כי "לא ייתכן שיש החלטה של הקואליציה והסכמים קואליציוניים, ויש מי שפועל עצמאית. כשפלוגה הולכת בלילה מספיק אחד שעושה רעש כדי לדפוק את כולם".

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ח''כ דודי אמסלם | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חברת הכנסת טלי גוטליב, שלא משכה את מועמדותה ועוררה כעס בקואליציה, התפרצה בדיון: "אני לא מאמינה לכם שהדחייה היא כדי להגיע לשני מועמדי קואליציה ולחוקק חוקים הקשורים לרפורמה. זה נועד להוביל לבחירת נציגת האופוזיציה". לאחר דבריה היא יצאה מהחדר.

וועדה לבחירת שופטים
חברת הכנסת טלי גוטליב ואליהו רביבו | צילום: נועם מושקוביץ , דוברות הכנסת

גם השרה גילה גמליאל זעמה לפני שיצאה מהחדר: "זה ההסכם הקואליציוני הכי גרוע שהיה אי פעם לליכוד, ולא שיתפתם בו את סיעת הליכוד. צריך לקיים דיון בנושא, למה לא הבאתם את ההחלטה לסיעה? ומה יהיה בעוד חודש אם דוחים?".

בתגובה לאירועים ראש הממשלה אמר על החלטתה של גוטליב לפעול עמצאית כי "לא נתקלתי בכזה אירוע עד היום, זה מאוד חמור". גורמים בסיעה סיפרו לאחר מכן שהוא נראה זועם במיוחד ולא מרוצה.

רה''מ נתניהו לצידה של השרה גילה גמליאל במליאת הכנסת
רה''מ נתניהו לצידה של השרה גילה גמליאל במליאת הכנסת | צילום: אריק מרמור, פלאש 90