נתניהו בהקלטות מסיעת הליכוד: "הרפורמה לא מתה"

בהקלטות סיעת הליכוד שהגיעו לידי חדשות 13 התייחס נתניהו לחקיקת המהפכה המשפטית ואמר כי "אנחנו ממשיכים גם ברפורמה המשפטית". בהמשך הישיבה התלוננו חברי הכנסת על המחאות שמגיעות לבתיהם ומהחשש מאלימות

זמן צפייה: 05:42

בהקלטות מישיבת סיעת הליכוד שהגיעו לידי חדשות 13 היום (שני) נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר "הרפורמה לא מתה, אנחנו עושים מאמץ להגיע להבנות". הדברים אמנם נאמרו בישיבה סגורה אך יש להעריך שנתניהו ידע שחלק מאמירותיו יודלפו כפי שקרה בעבר.

בדבריו נתניהו פונה ככל הנראה למספר גורמים. למצביעיו ולחברי הקואליציה הוא מנסה לשדר שהוא מתמודד עם הלחץ הפנימי וממשיך בתוכניות, למנהיגי העולם הוא שולח מסר של הידברות והבנות בין הצדדים ולאופוזיציה הוא מאותת שיש על מה לדבר במשא ומתן ושהוא לא ויתר על הרפורמה.

יואב גלנט, בנימין נתניהו ויריב לוין
יואב גלנט, בנימין נתניהו ויריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אנחנו ממשיכים גם ברפורמה המשפטית", אמר נתניהו לחברי מפלגתו. "זה ברור, אנחנו מנסים למצות את ההידברות, לא כל הדברים יוצאים החוצה כי בתהליכים כאלה אי אפשר למסור הכל. קראתי היום שארבעה שרים בכירים אמרו שהרפורמה מתה. הרפורמה לא מתה, אנחנו עושים מאמץ להגיע להבנות ונראה מה הדבר ייתן".

עם זאת, עיקר הדיון בישיבת הסיעה לא עסק ברפורמה המשפטית, וגם לא בעניינים על סדר היום כמו יוקר המחיה, אלא במחאה נגד הממשלה ובפרט ההפגנות מחוץ לבתיהם של חברי הכנסת והחשש שלהם מפני פגיעה פיזית.

Whatsapp Image 2023 05 25 At 0
המחאה מול בית רה''מ

ח"כ יולי אדלשטיין אמר כי "אני לא פחדן גדול אבל אני לא יודע איך הייתי שורד במצב הזה אם לא הייתי מאובטח. המחאה, האנשים הנורמטיביים והרציניים שהיו מודאגים ממה שקורה, הם יורדים מהרחובות. מי שנשאר זה הגרעין הקשה, אלים, תוקפני - ולא רק מילולית".

מי שעוד מודאג מהמחאה, ואף רמז לתגובה מצדו, הוא חבר הכנסת חנוך מיליביצקי שאמר: "בפעם האחרונה התחילו לדבר על אשתי. בסוף, בסוף, אם מישהו יתקרב אליי וידבר על אשתי, העניבה תרד והחליפה תרד - ויישאר בעל עצבני ירושלמי שמדברים על אשתו".

מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב | צילום: רויטרס

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הפנה אצבע מאשימה והוסיף: "אני חושש שהסיבה שמשטרת ישראל לא נותנת את המענה הראוי היא שהם יודעים שהם לא יקבלו גיבוי כשהם יבקשו להעמיד לדין. מהפרקליטות, מהייעוץ המשפטי לממשלה, מסיבות שלא בטוח שכאן המקום לפרט - אבל כולם מבינים על מה אני מדבר".