"השמאל - בולשביקים שלא רואים ממטר": הציטוטים מישיבת הליכוד

סיעת הליכוד התכנסה היום לישיבה ראשונה מאז פרוץ הלחימה, בה חלק מהח"כים בחרו לנצל את הבמה לדיון בנושאים שאינם קשורים למלחמה. השר אמסלם אמר: "אם הממשלה תיפול - השמאל יעלה ותהיה פה מדינת פלסטינית". ח"כ ואטורי לרה"מ: "טוב שהיית לבד בתדרוך אתמול מאשר עם עוד שני מתנשקים בפה"

זמן צפייה: 07:09

לראשונה מתחילת המלחמה, סיעת הליכוד התכנסה היום (ראשון) לישיבת סיעה בכנסת. השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, אמר במהלך הישיבה: "אם הממשלה תיפול - השמאל יעלה ותהיה פה מדינת פלסטינית, מדובר בבולשביקים שלא רואים ממטר". על פי הנוכחים בחדר, רה"מ נתניהו ונוספים ביקשו מהשר אמסלם להפסיק להתבטא כך.

בנוסף, בהמשך להצהרתו היחידנית של רה"מ בנימין נתניהו אמש, שאותה נשא בנפרד משר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, חבר הכנסת ניסים ואטורי פנה לראש הממשלה ואמר לו בישיבה: "טוב שהיית לבד בתדרוך אתמול מאשר עם עוד שני מתנשקים בפה".

Whatsapp Image 2023 09 19 At 1
השר אמסלם בדיון בכנסת | צילום: ערוץ כנסת

ח"כ אלי דלל קרא לסגור משרדי ממשלה מיותרים כחלק מהמאמץ המלחמתי והסטת המשאבים לכך. כמו כן, ח"כ דלל אף מתח ביקורת על התנהלות חברי הסיעה באשר למשפחות הנרצחים, ואמר שלהלוויות מגיעים רק חברי אופוזיציה. בתגובה לכך, כמה מחברי הסיעה יצאו נגדו.

מספר ח"כים מהליכוד בחרו לא לנכוח בישיבה המשותפת, וביניהם: שר הביטחון יואב גלנט, שר הכלכלה ניר ברקת, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שר התפוצות והשר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי, שר התיירות חיים כץ וח"כ משה פסל.

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

באשר למלחמה, רה"מ נתניהו אמר בישיבה: "אנחנו פועלים מהר אבל לא בפזיזות. כשאני נותן הנחיות מבצעיות אני קודם כל חושב על הלוחמים שלנו ועל החיים שלהם. אנחנו פועלים בצורה מושכלת ומיטיבית, בזהירות אבל בנחישות". כמו כן, הוסיף ואמר: "אנחנו ממשיכים כעת לדבר עם האויב על המשך שחרור חטופים - מדברים באש".