ליברמן: "אם מישהו רוצה לכפות הסכם עם המורים - הוא יצטרך לפטר אותי"

לאחר שרה"מ לפיד התייחס למו"מ על שכר המורים, שר האוצר מתח ביקורת חריפה נגד שרי הממשלה, ובמשתמע גם נגד לפיד. "אני מתכוון להמשיך ולהלחם בכל התערבות פוליטית במהלך המו"מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים"

זמן צפייה: 01:00

שר האוצר אביגדור ליברמן מתח הערב (שלישי) ביקורת חריפה נגד שרי הממשלה, ובמשתמע גם נגד ראש הממשלה יאיר לפיד, בהתייחסו למשא ומתן של האוצר מול הסתדרות המורים. "שמעתי במהלך היום פרשנויות שונות ומשונות", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, "ועל כן חשוב לי להבהיר כי אין לי שום כוונה להתפטר אלא להפך".

"אני מתכוון להמשיך ולהלחם בכל התערבות פוליטית במהלך המו"מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים", הוסיף ליברמן, "אם מישהו רוצה לכפות על הדרג המקצועי הכרעה פוליטית הוא יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר". ליברמן ערך היום פגישה עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, במהלכה הבהירו הצדדים את החשיבות של חתימה על הסכם שכר הוגן ופתיחת שנת הלימודים כסדרה.

כזכור, אתמול התייחס רה"מ לפיד למו"מ בין המורים לאוצר, ואמר כי הוא "לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה. המורים הוותיקים הם אנשים שחינכו פה דורות של תלמידים, שהפקדנו בידיהם את הילדים שלנו. החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים. הם לא נטל על המערכת - הם עמוד התווך. הם אנשים שהקדישו את חייהם לחינוך. אין דבר יפה מזה".

רה''מ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה
רה''מ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: חיים צח / לע''מ

שר האוצר ליברמן הגיב אתמול לדברים: "לכל מי שלא בקיא בפרטים - ראשית, לפי ההצעה שהונחה, כלל המורים, הן הצעירים והן הוותיקים ייהנו מתוספות שכר. שנית, אנו שמים במרכז מצוינות, ולכן כל מורה בעל ותק של שנה או ותק של 20 שנה, שישקיע ויצטיין בעבודתו, יזכה לתגמול משמעותי נוסף בשכרו. לילדים ולנכדים של כולנו מגיע חינוך איכותי".