סמוטריץ': "רוצים מדינת הלכה"; ליברמן: "תקום ממשלה בלעדיך"

שר התחבורה אמר בכנס כי "היינו רוצים מדינה על פי התורה, אך לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת". יו"ר ישראל ביתנו תקף בתגובה: "לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו, נקים ממשלה רחבה"

זמן צפייה: 01:06

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר הערב (שני) בכנס רבני בית הלל כי "כולנו היינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה, אנחנו רק לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם". יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אותו בתגובה.

"זה לא יאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה", כתב ליברמן. "אז יש לנו חדשות בשבילך: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה".

לכתבות נוספות בנושא >>

סמוטריץ: "רוצים להשיב לישראל את משפט התורה"

ליברמן על דברי סמוטריץ: "לא נחזיר את המדינה לימי דוד המלך"

נתניהו נגד סמוטריץ: "ישראל לא תהיה מדינת הלכה"

לפני כחודשיים אמר סמוטריץ' בחגיגות יום ירושלים במרכז הרב, כי מפלגתו רוצה "להשיב את משפט התורה". יו"ר האיחוד הלאומי הוסיף וחזר על הדברים חזר בריאיון לרשת ב'. "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך הם שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה", אמר בריאיון. "אני סמוך ובטוח שעם ישראל יראה כמה משפט התורה הוא נכון, צודק, מוסרי והומני. זו מדינה יהודית, בעזרת ה' היא תחזור להתנהל כפי שפעלה בימי דוד ושלמה, על פי משפט התורה, כמובן בהתאמה לימינו אנו".

סמוטריץ' עוד הוסיף בריאיון כי "חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שיצר כאן אהרון ברק", ותמה - "למה כשקובעים את ההלכות אהרן ברק ועוד קבוצה קטנה של שופטים שלא נבחרו זה בסדר?". לדבריו, "אני חושב שדיני ממונות על פי משפט התורה הרבה יותר נכונים וצודקים. צריך לחזק את בתי הדין הרבניים ולאפשר סמכות שיפוט בבוררות ובנושאים נוספים. עם ישראל הוא עם מיוחד, עם שקיבל תורה וצריך לחיות על פי חיים של תורה". עם זאת סייג ושמר על עמימות: "חלק גדול מהחוק הישראלי הנוכחי יכול להישאר במסגרת משפטי התורה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בזמנו לדבריו של יו"ר האיחוד הלאומי, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה". כמו כן, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לדברים גם אז. "לא נחזיר את ישראל לימי דוד המלך", אמר בפתח ישיבת סיעת המפלגה. "זה לא נער גבעות הזוי, זה מועמד רציני לשר המשפטים. אנחנו מחויבים לממשלה לאומית ליברלית, לא לממשלת הלכה". עוד אמר אז, "מי שחושב שממשלת הלכה זאת סיסמה, שיקשיב טוב לדברים של סמוטריץ' - נדהמתי כשראיתי את זה".