ליברמן על תקיפות צה"ל בעקבות הבלונים: "מעט מדי ומאוחר מדי"

שר הביטחון לשעבר תקף בריאיון לחדשות 13 את התנהלות הממשלה בדרום: "אנחנו חייבים לאמץ תוכנית כוללת - חבל שבממשלה מעדיפים להתעלם". על המשבר: "במקום לטפל בכלכלה, נתניהו מטפל בבחירות"

זמן צפייה: 06:42

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, תקף את הממשלה ברקע המשך טרור הבלונים בעוטף: "זה נראה פה כמו מדינה אחרת, ולצערי במשרד ראש הממשלה ובכנסת לא כל כך רוצים ולא מוכנים לדבר בכלל על שינוי המציאות, פשוט מעדיפים להתעלם". את הדברים אמר הערב (שלישי) בריאיון לתוכנית "חדשות היום עם אלמוג בוקר". ליברמן הוסיף כי "טרור הבלונים הוא סחיטה באיומים מצד חמאס על גבם של תושבי עוטף עזה".

כשנשאל האם התקיפות של צה"ל בימים האחרונים מסמנות שינוי כלשהו במדיניות הממשלה כלפי הטרור מעזה, השיב: "זה מעט מדי ומאוחר מדי. זה לא נותן תשובה לבעיה, זו עוד תגובה. אנחנו לא מובילים או יוזמים מהלך. אי אפשר לגרום לשינוי המציאות עם תגובה. ממשלת ישראל, חייבת לאמץ תוכנית כוללת. בסוף תמיד צריך לשאול: 'ומה נעשה למחרת?'".

עוד כתבות בחדשות 13: 

גמזו: "אם תהיה רמת תחלואה גבוהה לפני החגים – נטיל מגבלות"

פתרון למשבר הצהרונים: משרד האוצר יממן את הסבסוד

ישראל ואוקראינה בהודעה משותפת: הימנעו מביקור באומן בראש השנה

חבר הכנסת אביגדור ליברמן
חבר הכנסת אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

ליברמן, שמאמין כי בקרוב יתקיימו בחירות נוספות, טען כי בכוונתו להביא כבר בפני הממשלה הבאה תוכנית כוללת בנושא. "כרגע זה נראה שנתניהו מוביל לבחירות. לצערי, במקום לטפל בכלכלה, נתניהו מטפל בבחירות. כרגע הכול משועבד לעניינים אישיים שלו. הוא מוכן להקריב גם את הכלכלה וגם את מדיניות הביטחון הברורה והיציבה", האשים.

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם למשבר הקורונה והביע את חששו בנוגע לכניסתם הצפויה של עשרות אלפי אברכים: "ברור שמיד אחרי חגים תהיה כאן התפרצות נוספת של ההידבקות ועלייה בתחלואה. כל המאמצים שנוקטים כרגע, למעשה יירדו לטימיון, אם אכן זה יקרה".

השריפות בעוטף. כ-20 שריפות אירעו מאז שעות הבוקר.
השריפות בעוטף. כ-20 שריפות אירעו מאז שעות הבוקר. | צילום: יוסף שרואני, יערן קק''ל

ליברמן טען כי "הלחץ מצד החרדים על נתניהו עלול לסכן את בריאותם של אזרחי המדינה", והוסיף כי "התקציב האדיב בסך 400 מיליון שקלים שאותם נתניהו הזרים לחרדים, משתק תוכניות רבות אחרות שפוגעות בנוער מוחלש ובפריפריה הכלכלית והחברתית של ישראל".