ליברמן והנהגת כחול לבן נועדו: "פגישה טובה ועניינית"

בתום הישיבה שבה נכחו 4 בכירי המפלגה ויו"ר ישראל ביתנו, הודיעו המשתתפים שהיא נערכה "מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות" • פורר הציג בפני שרים בליכוד את תנאי הסף של מפלגתו

זמן צפייה: 04:58

בחזרה לפלונטר הפוליטי: הנהגת כחול לבן ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו הערב (שלישי). בפגישה נכחו יו"ר המפלגה בני גנץ, ח"כ יאיר לפיד, ח"כ משה (בוגי) יעלון, ח"כ גבי אשכנזי, וליברמן.

בתום הפגישה המשתתפים הוציאו הודעה משותפת בה נכתב: " הפגישה הייתה טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".

בתוך כך, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הציג היום בפני השרים יריב לוין וזאב אלקין את רשימת תנאי הסף של מפלגתו לכניסה לממשלה. לוין השיב לפנייתו: "קיבלתי בהפתעה את מכתבך, אשר עניינו כביכול תנאים להקמת ממשלה ולהצטרפות לקואליציה. אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת, ונשלחה אליי בטעות".

לכתבות נוספות בנושא >>

לפיד: ממשלה בתמיכת המשותפת עדיפה בהרבה על השיתוק הנוכחי

גנץ בשיחות סגורות: "במקרה הרע – ממשלה צרה תחזיק שנה וחצי"

בכירי מפלגת כחול לבן עם אביגדור ליברמן
בכירי מפלגת כחול לבן עם אביגדור ליברמן | צילום: כחול לבן

"ככל שאין מדובר בטעות, הרי שפנייתך מפתיעה ביותר שכן היא עומדת בסתירה מוחלטת להודעות חוזרות ונשנות של יו"ר מפלגתך ליברמן, לפיהן הוא מסרב לשבת בממשלה אשר בראשה יעמוד יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו", המשיך. "על כן, אודה בעד הבהרתך כי מפלגת ישראל ביתנו חוזרת בה מן ההצהרות שלליברמן, וכי מפלגתכם מעוניינת לשבת בממשלה לאומית בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כמו כן, על מנת שנוכל לקיים עמכם מו"מ קואליציוני, נדרש כי ראש הממשלה יקבל מנדט מנשיא המדינה להרכבת הממשלה. לאור זאת וככל שפנייתך שבנידון הינה רצינית עניינית וכנה, ועל מנת שניתן יהיה לנהל מו"מ להרכבת ממשלה, אבקש לקבל את התחייבות מפלגתכם להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו".

השר יריב לוין
השר יריב לוין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, לפיד התייחס לפלונטר הפוליטי וכתב כי ממשלה צרה בתמיכתה של הרשימה המשותפת עדיפה מהמשך השיתוק הפוליטי. "הרשימה המשותפת תצביע פעם אחת ובזה זה ייגמר, זה עדיף מבחירות רביעיות", כתב לפיד.

"האפשרות הכי טובה היא זו שנתניהו פסל על הסף: ממשלת אחדות לאומית", כתב בכיר כחול לבן. "הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. נתניהו דחה על הסף. הדבר היחיד שמעניין אותו זה שלושת כתבי האישום שלו".

"מה נשאר? רק שתי אפשרויות. אחת קשה, השנייה אסון", הוסיף לפיד. "זה או להקים ממשלה צרה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק".

ח''כ יאיר לפיד
ח''כ יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

האפשרות הנוספת, על פי לפיד, היא בחירות רביעיות, שאותן הוא הגדיר כ"אסון". "זה נורא כמו שזה נשמע", כתב. "עוד בחירות, עוד שנאת אחים, עוד הסתה, עוד אלימות, עוד מיליארדי שקלים מבוזבזים. מדינה שלמה מורידה את עצמה לתהום בגלל אדם אחד. זו הברירה העומדת בפנינו. הייתי שמח אם היו עוד אפשרויות, אבל אין. מה עלינו לעשות? מה שטוב למדינת ישראל".

בתוך כך, אתמול פורסם בחדשות 13 כי יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בימים האחרונים למקורביו כי הממשלה שהוא מקדם עלולה לא להאריך ימים. "עם ממשלה צרה נעביר תקציב ונרפא את החברה מנזקי נתניהו", אמר. "במקרה הפחות טוב היא תחזיק לפחות שנה וחצי ונגיע לבחירות כשאנחנו אוחזים בשלטון. במקרה הטוב המפלגות החרדיות ייכנסו מעט אחר כך, לכן יש חשיבות בחקיקת החוקים האזרחיים בתחילת כהונת הממשלה וכך למפלגות החרדיות יהיה תמריץ להיכנס לממשלה על מנת להשפיע מבפנים".