כינוס ראשון בכהונת לוין: לקראת עימות בוועדה לבחירת שופטים

בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו, ביום חמישי הקרוב תכונס הוועדה לבחירת שופטים, ברקע סירובו העקבי לבחור נשיא חדש לעליון בטרם הצליח לשנות את הרכב הוועדה. חברי הוועדה בדקו האם ניתן לכפות על השר סדר יום - אך בהתייעצות פנימית הגיעו למסקנה כי מי שקובע את הצורך במינוי נשיא העליון הוא עדיין שר המשפטים. אם ימשיך לסרב - אומרים בוועדה כי זה יהווה לפלטפורמה לעתירות עתידיות לבג"ץ

זמן צפייה: 01:45

לקראת עימות: בפעם הראשונה בכהונתו של שר המשפטים יריב לוין, ביום חמישי תתכנס הוועדה לבחירת שופטים, כאשר ברקע סירובו העקבי לבחור נשיא חדש לבית המשפט העליון. הערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי חברי הוועדה בדקו אפשרות לכפות על השר את סדר היום ולהעלות להצבעה מינוי נשיא לעליון.

עד כה, מאז חודש ינואר, לוין מושך את הזמן ולא מכנס את הוועדה מכיוון שעדיין לא הצליח לשנות את הרכבה. בקרב חברי הוועדה עלתה השאלה האם אפשר לכפות על השר סדר יום שבו מצביעים על מינוי נשיא קבוע לבית המשפט העליון, אך בהתייעצות פנימית של כמה מחברי הוועדה, לרבות ממלא מקום נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן, הגיעו החברים למסקנה שמי שקובע את הצורך במינוי נשיא העליון הוא עדיין שר המשפטים.

שופט העליון עוזי פוגלמן
ממלא מקום נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברי הוועדה מתכוונים להגיד ביום חמישי הקרוב שיש צורך במינוי נשיא לבית המשפט העליון, ואם הוא יעמוד בסירובו - אומרים בוועדה כי זה יהווה לפלטפורמה לעתירות עתידיות לבג"ץ, בטענה כי מה שעושה השר לוין הוא לא חוקי, שכן ברור שיש צורך במינוי נשיא לעליון.