חרף שיעור ההצבעה הגבוה, קמפיין ה"געוואלד" בשיאו: "צאו מהבית"

הנתונים לפי יישובים עדיין לא ידועים, אך בכמה מפלגות טוענים שדווקא במעוזי היריבה הגיעו מצביעים רבים. אשכנזי לתושבי ת"א: "אוציא אתכם אחד-אחד". דרעי: "שיעור ההצבעה בקרב החילונים גבוה"

זמן צפייה: 03:37

ישראל בוחרת: מחצית מיום הבחירות כבר עברה, ובכל המפלגות פונים בשעה זו (שני) לקמפיין "געוואלד" אחרון, במטרה לעודד כמה שיותר תומכים לצאת ולהצביע עבורם. זאת, חרף שיעור ההצבעה הגבוה ביותר מאז 1999.

על אף שנתוני ההצבעה לפי יישובים יפורסמו רק עם פרסום תוצאות האמת – בכל המפלגות טוענים כי במעוזיהן שיעור ההצבעה נמוך במיוחד, ואילו בערים המזוהות עם המפלגה היריבה, השיעור גבוה לכאורה.

לעוד כתבות בנושא >>

27.6% הצביעו עד לשעה 12:00 – השיעור הגבוה ביותר מאז 1999

ריבלין: "לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה ומטונפת"

גנץ: "קורא לכולם להצביע"; נתניהו: "אל תחששו מקורונה"

נתניהו וגנץ מצביעים
נתניהו וגנץ מצביעים | צילום: רויטרס

בכיר כחול לבן, גבי אשכנזי, פנה לתושבי תל אביב וקרא: "אני שומע ששיעור ההצבעה מאוד נמוך. אני בא עכשיו להוציא אתכם מהבית. לא אכפת להם מהעיר שלכם? אני בא להבימה ומוציא אתכם אחד-אחד".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את מצביעיו מפני אדישות: "שיעורי ההצבעה במעוזי כחול לבן – גבוה". יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הזהיר מפני המצביעים החילונים: "אחוזי ההצבעה בשמאל החילוני גבוהים מאד לעומת אחוזים נמוכים מאד ביישובי הימין המסורתי והדתי", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

ראשי המפלגות מצביעים
ראשי המפלגות מצביעים | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ועדת הבחריות המרכזית עדכנה כי עד השעה 12:00 הצביעו 27.6% מבעלי זכות הבחירה - עלייה של כמעט אחוז ביחס לספטמבר. מדובר בעלייה קלה ביחס לבחירות הקודמות ועלייה של כמעט שלושה אחוזים ביחס לבחירות לכנסת ה-21, ובגבוה ביותר לשעה זו מאז 1999.

מוקדם יותר, נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיעו גם הם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע. שני ראשי המפלגות הגדולות קראו לציבור לצאת לקלפיות.

"קורא לכולם ללכת להצביע, אנחנו צריכים להיות גאים בזכות הזאת וללכת בזקיפות קומה", אמר נתניהו בקלפי בירושלים. "הצביעו בביטחון, כי אנחנו דואגים לנושא הבריאות והקורונה, אל תקשיבו לכל הפייק ניוז שמטרתו לגרום לכם לא להצביע".

גנץ אמר בקלפי בראש העין כי: "אני מקווה שהיום מפסיקים ללכלך ולשקר. אני קורא לכל עם ישראל, מי שתומך בי ומי שלא, ללכת להצביע כפי שהם חושבים – ולא להיגרר אחרי שקרים ואלימות".

מצביעים ברחבי הארץ
מצביעים ברחבי הארץ | צילום: רויטרס

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הגיע הבוקר להצביע בקלפי הסמוכה לביתו בשכונת בית הכרם שבירושלים, ואמר כי "היום אני חש בושה. לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה ומטונפת".

"כמעט בכל הבחירות השתתפתי, ותמיד זה היה יום שראינו אותו כחג לדמוקרטיה הישראלית", הוסיף הנשיא. "היום אני מוכרח לומר שהיום אין בי שום חגיגיות. אני מתבייש מול אזרחי מדינת ישראל. לא מגיעה לנו תקופה של חוסר יציבות שלא מסתיימת. אני מבקש מכם, גם אם יש תחושה קשה – צאו להצביע".

רובי ריבלין מצביע
רובי ריבלין מצביע | צילום: חדשות 13