ההצעה של לפיד לגלאון ומיכאלי: שיריון לכל מפלגה ברשימת יש עתיד

פרסום ראשון: ראש הממשלה ממשיך בניסיונו להוביל לאיחוד בין מרצ לבין העבודה, והוא מציע שני שיריונים במפלגתו, ובנוסף חלוקת תפקידים כמו למפלגה עם 10 מנדטים - גם אם הרשימה המאוחדת תקבל פחות מכך. מיכאלי: "אין טעם במו"מ, ההתנגדות עקרונית על סמך המספרים"

זמן צפייה: 01:40

פרסום ראשון: ראש הממשלה יאיר לפיד ממשיך בניסיונות להוביל לאיחוד בין מרצ לבין העבודה, והערב (ראשון) נודע לחדשות 13 כי הוא מציע לזהבה גלאון ולמרב מיכאלי לשריין במפלגת "יש עתיד" נציג מכל אחת מהמפלגות, בנוסף להבטחה כי חלוקת התפקידים בממשלתו, אם יקים כזו לאחר הבחירות, תהיה לפי מפתח של 10 מנדטים למפלגה המאוחדת - גם אם תקבל פחות מכך.

לפיד שוחח היום מיכאלי, והציע שצוותי המשא ומתן ישבו וידונו באיחוד, אך יו"ר העבודה סירבה ונימקה שאין בכך טעם, כי התנגדותה היא עקרונית על בסיס הנתונים והמספרים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי
שרת התחבורה מרב מיכאלי | צילום: אולבייה פיטוסי, פלאש 90

ארבעה ימים נותרו לסגירת הרשימות, ואמש כזכור אירח לפיד את מיכאלי וגלאון לפגישת חירום בביתו, במטרה לשכנע אותן לבצע איחוד בשמאל. עם גלאון לפיד רואה את הדברים עין בעין - שניהם חושבים כי מרצ והעבודה צריכות להתאחד ולא לקחת סיכונים מיותרים, אך מיכאלי היא המתנגדת לאיחוד שכזה.

הפגישה הסתיימה אחרי כ-40 דקות בלבד, ובסופה אמרה גלאון: "התקיימה פגישה באווירה טובה, העמדות הידועות הוצגו, מרצ מחויבת לאיחוד על מנת לחסום את נתניהו ובן גביר".