גורם בכיר במחנה הממלכתי: "לפיד כשל בניהול הגוש"

לאחר ספירת מעל 95% מהקולות, גורם מהרשימה בראשה עומד בני גנץ מסר כי ראש הממשלה לא ניהל נכונה את הקואליציה הנוכחית לפני הבחירות, לא קידם איחודים - והיה "עסוק בשתיית קולות"

יאיר לפיד
רה"מ יאיר לפיד נושא דברים בליל הבחירות | צילום: רויטרס

לאחר ספירת מעל 95% מהקולות, גורם בכיר במחנה הממלכתי מסר הערב (רביעי) כי "יאיר לפיד כשל בניהול הגוש – לפי חישוב הקולות, עם אותן תוצאות יכולנו להביא תוצאה של 61-59 לטובתנו".

הגורם הוסיף: "לפיד ניהל את הקמפיין מגן הוורדים ומהפודיום ולא בשטח. בעוד שבני גנץ ושאר ראשי המפלגות ירדו לשטח ולהתראיין, הוא היה עסוק בשתיית קולות הגוש. נכון לעכשיו גוש השינוי והמפלגות הערביות, קיבלו יותר קולות מבלוק נתניהו".

דאגה במטה מרצ בירושלים
דאגה במטה מרצ בירושלים | צילום: פלאש 90

"לפיד לא דאג לחיבור של המפלגות הערביות, הוא לא דאג לחיבור מרצ והעבודה, הוא לא דאג להסכמי עודפים, והוא לא דאג לקרוא להצבעה למרצ בכדי שתעבור את אחוז החסימה", אמר הגורם, "בעוד שבני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט דאגו להתאחד, לקחת מנדטים מגוש הימין, למנוע בזבוז קולות, וניסו לפתור את הסכמי העודפים עד לרגע האחרון האפשרי - לפיד שיחק על חצי מגרש ושתה את מפלגות הגוש ובכך הביא להפסד בעל השלכות קשות לחברה הישראלית. זהו כישלון מהדהד".

גנץ, סער ואיזנקוט
גנץ, סער ואיזנקוט | צילום: תומר ניוברג, פלאש 90

אחרי שהבוקר התקיימה פגישה של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ יחד עם סער ואיזנקוט, הודיעו השלושה כי הם דנו בתוצאות הבחירות - ומסרו: "בפני מדינת ישראל עומדים אתגרים גדולים שעמם תתמודד ממשלה הנשענת על גורמים קיצוניים. החלטנו להמשיך ולבסס את 'המחנה הממלכתי' כתנועה משמעותית במרכז הזירה הפוליטית.

"אנו מכבדים את החלטת הבוחרים", הוסיפו השלושה, "ולאחר הרכבת הממשלה, נשרת כאופוזיציה אחראית וממלכתית תוך שאנו ממשיכים לבנות את 'המחנה הממלכתי״ כאלטרנטיבה שלטונית".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור לאחר ספירת 95% מהקולות שבקלפיות הרגילות, תמונת המנדטים הנוכחית הינה: נתניהו והליכוד עם 32 מנדטים, לפיד ויש עתיד עם 24. הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר היא המפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, המחנה הממלכתי של גנץ כרגע עם 12. ש"ס עם 11 מנדטים, יהדות התורה עם 8. ישראל ביתנו עם 5 וכך גם רע"ם וחד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים כל אחת ומפלגת העבודה עם 4.