גנץ נגד לוין: "שר המשפטים בחר להסית, לשקר, להפריד ולפלג"

לאחר "הפגנת המיליון" שהתקיימה אמש בירושלים, יו"ר המחנה הממלכתי תוקף את חברי הקואליציה על דבריהם: "האמירות השקריות ומשולחות הרסן מעוררות מחשבות קשות על היכולת להגיע להסכמות". עוד הוסיף: "קורא לנתניהו לגנות את הדברים האלו באופן חד וברור"

בני גנץ נואם בהפגנה מחוץ לכנסת
בני גנץ | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

יום לאחר הפגנת התמיכה במהפכה המשפטית, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי האמירות של חברי הקואליציה אמש "מעוררות מחשבות קשות על היכולת להגיע להסכמות בשיחות בבית הנשיא".

גנץ התייחס בדבריו לאמירות של שר המשפטים יריב לוין, שאמר כי "אני משוכנע שיש ביכולתנו להגיע לתיקון והסכמה. הסכמה פירושה משא ומתן ענייני, ונכונות לקבל של ממש מהרפורמה". וכן לקריאות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שאמר: "אני אומר שוב: אנחנו לא נוותר" וח"כ אביחי בוארון מהליכוד שקרא יחד עם המפגינים: "לא רוצים פשרה".

"דווקא בסוף השבוע הקדוש הזה, בחרו אתמול חברי קואליציה ובראשם שר המשפטים להסית ולשקר, להפריד ולפלג", כתב גנץ. "האמירות השקריות ומשולחות הרסן של לוין נגד בג"ץ מעוררות מחשבות קשות על היכולת להגיע להסכמות בשיחות בבית הנשיא, הסכמות שנחוצות כל כך לעם ישראל בעת הזו".

השר יריב לוין נואם בהפגנת הימין בירושלים
השר יריב לוין נואם בהפגנת הימין בירושלים | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

עוד הוסיף יו"ר המחנה הממלכתי: "בלתי נתפס בעיני שבמדינת ישראל דורכים אנשים על פוסטר עם דמויותיהם של שופטי בג"ץ והיועמ"שית. במדינת ישראל, שיש לה מוסדות משפט מפוארים וחזקים - שר המשפטים לא יכול להסית נגד שופטים. אפשר לבקר - אסור להסית. וכששר המשפטים משתלח באופן חסר רסן ומאשים את בג"ץ בהפקרת חיילי צה"ל - זו חרפה. כמי שכיהן כשר ביטחון ורמטכ"ל אני קובע שמערכת המשפט מסייעת רבות ביישום מדיניות הביטחון שלנו".

Whatsapp Image 2023 04 28 At 1
''הפגנת המיליון'' בירושלים | צילום: פלאש 90

"דברי ההסתה של שר המשפטים גורמים גם למי שרוצה מאוד בהסכמות והגעה לעמק השווה כמו חבריי וכמוני - לשאול את עצמנו האם בצד השני יושב מי שרוצה בכך גם. העובדה שטרם שמענו גינוי ברור מראש הממשלה נתניהו לדברים המופקרים האלו מטרידה לא פחות. אני קורא לנתניהו לגנות את הדברים האלו באופן חד וברור".

"במוצאי השבת הקרובה אגיע שוב להפגין נגד ההפיכה המשטרית. אני קורא גם לכם אזרחי ישראל, כל מי שעתיד הדמוקרטיה חשוב לו לצאת ולהביע את עמדכתם בעד הדמוקרטיה ובעד חיזוקה".

Whatsapp Image 2023 04 28 At 1
השר בן גביר ב''הפגנת המיליון'' | צילום: אריה ליב אברמס, פלאש 90

בהפגנה אמש, שהתקיימה בירושלים, השתתפו כ-130 אלף איש. שרים וחברי כנסת מהימין הגיעו לנאום מול הכנסת, ומפגינים תועדו כשהם דורכים על פוסטרים שמציגים את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופט לשעבר אהרן ברק.