גולדקנופף לגפני: "להתנגד לתקציב, לרה"מ אין מנדט להתעלם מההסכם"

שר השיכון ויו"ר אגודת ישראל שיגר מכתב ליו"ר דגל התורה ודרש כי יהדות התורה כולה תתנגד לתקציב אם לא יועברו כחצי מיליארד שקלים עבור מוסדות הפטור שלא מלמדים ליבה - כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני: "לא ניתן ידנו לתקציב כזה"

יצחק גולדקנופף יו"ר דגל התורה ומשה גפני
משה גפני, יצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר השיכון ויו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף שיגר הבוקר (חמישי) מכתב ליו"ר דגל התורה משה גפני ובו דרש כי יהדות התורה כולה תתנגד לתקציב - אם לא תמומש ההבטחה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד, שלפיה יועברו כחצי מיליארד שקלים עבור מוסדות הפטור שלא מלמדים ליבה.

במכתב ציין גולדקנופף כי "במשא ומתן שהתנהל מול סיעת הליכוד דנו במשותף במספר נושאים מרכזיים כמו מעמדם של בני הישיבות, חוק הגיוס שעד כה לא הוסדר, תקציבי הישיבות והכוללים רטרואקטיבית, מוסדות מוכש"ר (חינוך מוכר שאינו רשמי - ל.ק), מוסדות פטור ותשלומי שכירויות".

משה גפני ויצחק גולדקנופף
משה גפני ויצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד הוסיף גולדקנופף: "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני שנחתם אך לפני מספר חודשים בין יהדות התורה לליכוד. הסכם שאמור להעניק לציבור הבוחרים את מה שהבטחנו להם בערב הבחירות. אנחנו מתריעים מראש כי אי -ישום ההסכם המלא הנוגע לתהליכי הישיבות והכוללים, יפגע חלילה ביכולת הפיננסית של עולם התורה ועלול להשפיע ישירות על מאות אלפי עמלי ולומדי תורה בכוללים ובישיבות".

"על כן, בקשתנו ודרישתנו הנחרצת שכולנו - סיעת יהדות התורה - לא ניתן ידנו לתקציב כזה. עד לתיקון המצופה של כלל הסעיפים הנ"ל, הרי שנאלץ להצביע נגד התקציב. עלינו להבהיר לראש הממשלה שאין לו מנדט להתעלם מההסכם הקואליציוני".