מההפגנות בבלפור - ללשכת השר: המינוי החדש של בן גביר

השר לביטחון לאומי הודיע על מינויו של תנ"צ קובי יעקובי, שהיה אחראי על השיטור בימי המחאה מול בית רה"מ, למזכירו הביטחוני. בחודשים האחרונים כיהן יעקובי כמפקד מפקד מרחב ציון, והוא נחשב לקצין שקול, ערכי ואחראי

זמן צפייה: 00:50

מהפגנות בבלפור ללשכת בן גביר: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (ראשון) על מינויו של תנ"צ קובי יעקובי, מי שהיה אחראי על השיטור במחאות בלפור, למזכירו הביטחוני. המינוי כולל את שינוי אופי התפקיד שבעבר היה ייצוגי, למשרה ביצועית. בחודשים האחרונים, יעקובי כיהן כמפקד מפקד מרחב ציון, שהוא אחד מהמרחבים המשמעותיים ביותר במשטרה החולש על שטחים נחרבים באזור הבירה ירושלים.

בתפקידו כמזכירו הביטחוני של השר, תנ"צ יעקובי צפוי להיות הגורם המקשר בין המשטרה ובין המשרד לביטחון לאומי. לפי גורמים בכירים במשטרה, לאורך תקופת שירותו במשטרת ישראל ובפרט בעת המחאות בבלפור, אז כאמור, שירת יעקובי כמפקד כוחות המשטרה בהפגנות, יעקובי נחשב לקצין שקול, ערכי ואחראי.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תנ"צ קובי יעקובי, בן 49, נשוי לטלי ואב לארבעה, ומתגורר בירושלים. יעקובי הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה, ובוגר תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות מטעם האוניברסיטה העברית. כאמור, בשנים האחרונות שירת במספר תפקידים במשטרה, ביניהם בתפקיד סגן המזכיר הביטחוני, מפקד תחנת מוריה ומפקד מרחב ציון.