סקר חדשות 13: רוב בציבור תומך בהסדר טיעון לנתניהו

לאחר חשיפת תוכן השיחה בין השופטים לפרקליטות במשפט רה"מ, 41% מהציבור סבורים כי היועמ"שית צריכה לסגת מסעיף השוחד בתיק 4000, בעוד ש-37% מאמינים כי היא צריכה להמשיך בניהול התיק כרגיל. המחנה הממלכתי ממשיך להוביל את מפת המנדטים - והאם לאור השינוי בנסיבות צריכים גנץ ולפיד להצטרף לממשלה? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:15

במידה והבחירות היו נערכות היום, מפלגת "המחנה הממלכתי" בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בכנסת עם 28 מנדטים - כך עולה מסקר המנדטים של חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. לפי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב-24 מנדטים, בדומה לסקר האחרון, בעוד שמפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת במנדט מהסקר הקודם וזוכה ב-20 מנדטים.

על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הייתה זוכה ש"ס ב-10 מנדטים, יהדות התורה ב-7 מנדטים, כאשר ישראל ביתנו, הציונות הדתית ורע"מ גם זוכות ב-6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מקבלת בסקר 5 מנדטים בלבד, בעוד שחד"ש-תע"ל ומרצ חסרת יושב הראש היו זוכות ב-4 מנדטים כל אחת. מפלגת העבודה בראשות מירב מיכאלי ומפלגת בל"ד נותרות שתיהן מתחת לאחוז החסימה.

Whatsapp Image 2023 06 25 At 1
שלושת המפלגות הגדולות על פי הסקר

מתמונת הגושים עולה כי מפלגות הקואליציה הקודמת זוכות ל-64 מנדטים, בעוד שגוש הקואליציה הנוכחית זוכה ב-52 מנדטים בלבד, ובתווך ניצבת חד"ש-תע"ל.

Whatsapp Image 2023 06 25 At 1
מפת הגושים

לאחר חשיפת חדשות 13 אודות המסר שהעבירו השופטים לפרקליטות, לפיו התביעה תתקשה להוכיח שוחד בתיק 4000, שאלנו את משיבי הסקר האם הם תומכים בהסדר טיעון לנתניהו שיכלול את פרישתו מהחיים הפוליטיים. 44% ענו כי הם תומכים בהסדר טיעון, 36% השיבו שהם מתנגדים ו-20% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הקואליציה, רק 17% תומכים בהסדר טיעון בעוד ש-61% מתנגדים, ואילו באופוזיציה התמונה הפוכה - 62% תומכים בהסדר טיעון, בעוד ש19% בלבד מתנגדים.

בנוסף, שאלנו בסקר האם היועצת המשפטית לממשלה והפרקליטות צריכים לסגת מסעיף השוחד בתיק 4000. 41% מהמשיבים ענו כי היועמ"שית צריכה לסגת מסעיף השוחד, בעוד ש-37% השיבו כי היא צריכה להמשיך בניהול התיק כרגיל.

לפיד וגנץ
ראש האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאור ההתפתחויות במשפט נתניהו, שאלנו גם האם לפיד וגנץ צריכים להסכים לשבת בממשלה עם נתניהו. 35% מכלל המשיבים ענו כי הם צריכים להיכנס לממשלה, בעוד ש-45% השיבו כי השניים צריכים לדבוק בסירובם הנוכחי ולא לחבור לנתניהו. 20% מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים. בתשובה לשאלה זו ניתן להבחין בהבדל בין מצביעי יש עתיד ומצביעי המחנה הממלכתי - 33% ממצביעי המחנה הממלכתי מאמינים כי גנץ צריך להסכים לשבת עם נתניהו, כשלעומתם 16% בלבד ממצביעי יש עתיד מאמינים כי לפיד צריך להסכים לכך. עם זאת, בשתי המפלגות רוב המצביעים מתנגד להצטרפות לממשלה עם נתניהו.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, מחאה, קפלן
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לקראת חידוש החקיקה המשפטית בשבוע הקרוב, שאלנו בסקר האם יש לצמצם את עילת הסבירות, ו-32% ענו כי הם תומכים בכך, בעוד ש-39% השיבו כי הם מתנגדים לכך. בקרב מצביעי הליכוד, 55% תומכים בצמצום עילת הסבירות ו-20% מתנגדים.

לסיום, שאלנו האם המשך החקיקה מצדיק נקיטת צעדי מחאה חריפים. 47% מהמשיבים ענו בחיוב, כשמנגד 38% השיבו כי קידום החקיקה איננו מצדיק מחאה חריפה. 15% מהמשיבים השיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.