קיש: "יש לנו חוב מוסרי לשריין את שיקלי"

חבר הכנסת מהליכוד התראיין בתוכנית "המטה המרכזי", ואמר כי שיקלי "איש ראוי שבא מאידיאולוגיה נטו". בנוסף הוא תקף את "המחנה הממלכתי", ואמר כי האינטרס של אבו מאזן הוא ממשלה בראשות לפיד. "הרשות הפלסטינית מתערבת בבחירות וצריך לבדוק אם יש פה עניין פלילי"

זמן צפייה: 08:14

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד התראיין הערב (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי", ואמר כי הראשון שהוא היה משריין הוא ח"כ עמיחי שיקלי. "יש לנו חוב מוסרי כלפיו", אמר ח"כ קיש, "הוא מעולם לא דיבר איתי על שריון, הוא בא מאידיאולוגיה נטו, הוא איש ראוי ובליכוד יחבקו אותו".

חבר הכנסת קיש התייחס לבחירות בפריימריז שהתקיימו במפלגת הליכוד ושמח על בחירתו למקום השישי ברשימת הליכוד. לשאלה על העתירה שהוגשה נגד נתניהו והשריונים שלו, שהדיון לגביה יערך ביום שלישי הקרוב, אמר שהליכוד היא מפלגה דמוקרטית ולכן ראוי שיהיה דיון, והוסיף כי נתניהו יגיע לדיון בעצמו. "השריונים הם מאוד חשובים", כך טען קיש.

עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בהמשך הראיון תקף ח"כ קיש את לפיד וגנץ, ואמר כי אם יזכו הם ישבו בוודאות עם הרשימה המשותפת: "בחירי הרשימה המשותפת יושבת עם ראש המודיעין הפלסטיני ומתכננים איך מקימים את ממשלת לפיד-גנץ-המשותפת והאחים המוסלמים. אין ספק שהאינטרס של אבו-מאזן הוא ממשלת לפיד, הרשות הפלסטינית מתערבת בבחירות וצריך לבדוק אם יש פה עניין פלילי"

ח"כ קיש התייחס גם למפלגה היריבה, המחנה הממלכתי, ואמר "ממלכתי? אתם מדירים חצי עם, וטוענים שהליכוד לא שותף לקואליציה, אז אל תקראו לעצמכם ממלכתיים".

שנשאל מה למד מהשנה האחרונה באופוזיציה, ענה שאם יזכו הליכוד להקים ממשלה הם יחזרו כדי לשלוט, ולא כדי לחזור לשלטון: "בעבר לא שלטנו. יותר מדי מקומות קשרו לנו את הידיים ואת הרגליים, לא עשינו את השינויים הנדרשים כדי לממש את המדיניות שלנו. השרים הם נבחרי הציבור אז הם צריכים למשול ולממש את המדיניות שלהם, לא יכול להיות שפקידות או יועץ משפטי תמנע מממשלה לממש מדיניות".