רה"מ למפכ"ל ולרמטכ"ל: מנעו חסימות וסרבנות

על רקע המאבק במהפכה המשפטית, שבמסגרתו הודיעו 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים - בהם יותר מ-50 בקרים וכ-40 מפעילי כטמ"מים, כי לא יתייצבו לאימונים, ואחרי חסימות הצירים בהפגנות - אמר ראש הממשלה: "לא נשלים עם הקריאות לאנרכיה". לפיד: "הכול בידיים שלך"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "אני מצפה מהמפכ"ל ומהמשטרה לאכוף את החוק ולמנוע חסימות כבישים, מצפה משב"כ ומהפרקליטות לפעול בנחישות נגד אלה שמסיתים לרצח של שרים וח"כים או של ראש הממשלה ומשפחתו בלי להעלים עין או לעגל פינות. מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות. לא נשלים איתה".

עוד אמר ראש הממשלה: "במקום ההסתה והקריאות לאנרכיה - צריך להיות דיון ענייני והגון ברפורמה המשפטית נחזיר את האיזון בשיקול דעת ואחריות באופן שישמור על זכויות יסוד של אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על דברי נתניהו: "נתניהו, תעצרו את החקיקה והרמטכ"ל לא יצטרך להיאבק בסרבנות, ראש שב"כ לא יצטרך להלחם בהסתה, והמפכ"ל יוכל להתפנות למלחמה בטרור לפני הרמדאן. הכול בידיים שלך, תפסיק להפיל את האחריות על אחרים".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר גם הוא: "נתניהו, השאלה היא לא איך ייאבק הרמטכ"ל בסרבנות, ואיך ישמרו ראש שב"כ והמפכ"ל על הסדר הציבורי. הבעיה היא בסרבנות שלך לעצור את מלחמת האחים ולהידבר, ובניסיון שלך לחולל אנרכיה במערכת המשפט".

לפיד וגנץ
ראש האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בסוף השבוע הודיעו 180 אנשי צוות אוויר פעילים במילואים, בהם מעל ל-50 בקרים וכ-40 מפעילי כלי טיס בלתי מאוישים ממרבית הטייסות והיחידות, כי בשבוע הקרוב יקדישו את עיקר זמנם לקריאה להידברות והגנה על הדמוקרטיה, ובשל כך לא יתייצבו לאימונים. ממשיכים לשרת וממשיכים בפעילות המבצעית.

בהודעות ששלחו למפקדי היחידות כתב אחד מהם, בין היתר: "השבועיים הקרובים קריטיים מבחינת המהפכה המשטרית. מבחינתי צעדים אקטיביים לעצירת התהליך החד-צדדי הם המקום בו התרומה שלי למדינה וביטחונה המרבי. לכן לא אגיע לטייסת השבוע ואקח חלק במחאה כולל נסיעה לכנסת לפגישות אישיות עם ח"כים".

משרת מילואים אחר כתב: "גם אני הודעתי עכשיו שלא אעשה מילואים שבוע הבא, אקדיש את מאמציי למאבק במהפכה. הבטן מתהפכת".

בשבוע שעבר הודיעו 450 קצינים ולוחמים, אנשי המבצעים המיוחדים, וכ-200 אנשי יחידות הסייבר ההתקפי, כי לא יתייצבו גם כן החל מהיום לשירות מילואים: "האקדח מוצמד חזק לרקת הדמוקרטיה וההדק תכף יילחץ. לפיכך לצערנו הגיע הזמן לממש את הצהרתנו - החל מיום ראשון, כל אנשינו - בלי יוצא מן הכלל - לא יתייצבו לשירות מילואים התנדבותי. אין לנו חוזה עם דיקטטור. נשמח לשוב להתנדב כשתובטח הדמוקרטיה".