נתניהו או גנץ: מה צריך כל מועמד כדי להגיע להכרעה?

לפי הסקרים, לשני המועמדים לא יהיו מספיק מנדטים כדי להקים ממשלה. עם זאת, אחוזי ההצבעה בחברה הערבית, התגייסות מצביעי המפלגות הגדולות, ומצבה של עוצמה יהודית - יכולים להכריע את הבחירות

זמן צפייה: 01:35

בחירות 2020: לפי כל הסקרים, לאף אחד מהמתמודדים לראשות הממשלה אין מספיק מנדטים כדי להרכיב ממשלה. אזרחי ישראל יצביעו מחר (שני) שוב, ואחרי שיתבררו התוצאות נראה מי מהשניים יצליח לייצר מהן הכרעה. הנה המפתחות שיכולים להכריע עבור המועמדים את מערכת הבחירות הזו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך שרשימת הימין הקיצוני עוצמה יהודית של איתמר בן-גביר תעבור את אחוז החסימה, כלומר תקבל לפחות ארבעה מנדטים - סיכויים קלושים. כדי לנצח, נתניהו צריך גם כמובן שהמצביעים שלו, של הליכוד, יילכו מחר לקלפי ובנוסף - שבחברה הערבית אחוזי ההצבעה יהיו נמוכים - לא יותר מ-60%. אז אלו מפתחות הניצחון של נתניהו: בן גביר עובר, הצבעה גבוהה במעוזי הליכוד, והצבעה נמוכה בחברה הערבית. אם כל זה יקרה - אולי תהיה לנתניהו קואליציה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"

בן גביר: היינו על סף הסכם פרישה עם הליכוד – נתניהו חזר בו

יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גם יו"ר כחול לבן בני גנץ גם תלוי במידה רבה במצביעים הערבים - הוא צריך אחוזי הצבעה גבוהים, לפחות 65% בחברה הערבית, ושגם מצביעי כחול לבן, למרות התסכול, ינהרו ויבחרו וייצרו בסיס להרכבת ממשלת מיעוט. במקרה של עוצמה יהודית - גנץ רוצה לראות את בן גביר מחוץ לכנסת, אבל רק אחרי שלקח 50,000 פתקים, לכל הפחות, ממצביעי הימין.

אז המפתח לניצחון גנץ הוא אחוזי הצבעה גבוהים בחברה הערבית, התגייסות של בוחרי כחול לבן, ובן גביר בחוץ - אחרי שנגס בימין. אם כל זה יקרה - לבני גנץ יש סיכוי, קטן, להיות ראש הממשלה הבא.