הערכה בתום הדיון על התו הירוק בקניונים: המהלך לא ייצא לפועל

גורם שהיה בדיון עם רה"מ העריך כי התו הירוק בקניונים לא ייצא לפועל • ווריאנט האומיקרון התפרץ בבית ספר בירושלים: הילדים אובחנו חיוביים - ההורים המשיכו לשלוח אותם למוסד החינוכי

זמן צפייה: 02:01

בדיון של ועדת החוקה שנערך היום (חמישי) עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשקל לדחות את כניסת מתווה הקניונים, לפיו יידרשו המבקרים להציג תו ירוק בכניסה למתחמי הקניות. משרד הכלכלה מתנגד נחרצות להחלת התו הירוק בקניונים ודורש רק תו סגול. בנט פיזר את הדיון והצדדים יצאו להתייעצויות. גורם שהיה בדיון מעריך כי המהלך לא יצא לפועל בסופו של דבר.

כמו כן, בבית ספר היסודי אוולינה דה רוטשילד בירושלים דווח כי נדבקו בקורונה עם חשד לאומיקרון, כ-65 תלמידות, וכלל הנראה הגורם להתפרצות הינו שתי משפחות ששבו מדרום אפריקה, אומתו לזן החדש, ורוב בני המשפחות אינם מוגנים. על אף שהייתה חייבות בבידוד, המשפחות המשיכה לקיים פעילות רגילה.

צהחקירה האפידמיולוגית שבוצעה, עלה כי ילדי המשפחות שנמצאו מאומתים המשיכו לפקוד את מוסדות החינוך, אחת האימהות שעובדת במדרשה המשיכה להגיע לעבודתה ואחד האבות המשיך לפקוד את בית הכנסת. כמו כן, נער בן 15 שאומת לאומיקרון גם הוא המשיך להגיע לבית הספר והוריו הכחישו שביקר בחו"ל לאחרונה, ובן משפחה נוסף, המשרת ברבנות הצבאית, המשיך להגיע לבסיס לאחר שאומת.

על פי פיקוד העורף, המשפחה הפסיקה לשתף פעולה ווהמשטרה מעורבת בטיפול בה.

בתוך כך, משרד הבריאות דיווח היום כי לאחר בדיקה שביצע אחד ממאבטחי משכן הכנסת לנגיף הקורונה הוא נמצא חיובי לזן האומיקרון. לפי החקירה של משרד הבריאות היום האחרון בו שהה העובד במשכן היה ביום ראשון ה-12 בדצמבר.

בעקבות הגילוי של העובד המאומת נשלחו לבידוד 21 אנשי משמר ועובדי הכנסת וכן לחבר הכנסת מאיר פרוש, על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה.