השר כ"ץ: "לא מאיימים על רה"מ - האולטימטום של גנץ אומלל"

שר האוצר התייחס לקרע בקואליציה בריאיון בחדשות 13, תקף את גנץ ואמר כי "אם רוצים לגלות אחריות, צריך להפריד בין הוויכוח הפוליטי לבין הנושא של התקציב - שנתפס כבן ערובה"

זמן צפייה: 09:46

שר האוצר ישראל כ"ץ התראיין הערב (שני) בחדשות 13, והתייחס לקרע בקואליציה סביב סוגיית התקציב. כ"ץ תקף את שר הביטחון בני גנץ והתייחס לדיווחים לפיהם בכוונתו להעלות את החוק לפסילת נתניהו מהתמודדות בבחירות במידה שלא ימצא פיתרון: "אם הוא ניסה לקשור בין הדברים, זה ניסיון אומלל ושאיננו במקומו. אי אפשר לאיים על ראש ממשלה ולמנוע ממנו להתמודד".

עוד ציין שר האוצר כי "אם רוצים לגלות אחריות, צריך להפריד בין הוויכוח הפוליטי לבין הנושא של התקציב שנתפס כבן ערובה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ: אשר את הדחייה תוך 24 שעות; נתניהו: יש תקציב מוכן

כחול לבן והליכוד: נתמוך בהצעת החוק לדחיית תקציב המדינה

גנץ: גורמי המקצוע תומכים בעמדתנו, לא תהיה תזוזה בנושא התקציב

שר האוצר ישראל כ''ץ
שר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

"אנחנו חייבים תקציב, והתקציב היחידי שמוכן להגשה עכשיו זה התקציב שהכנו לשנה הזו עם חוקי ההסדרים", ציין. "כל השאר זה ויכוחים פוליטיים. התקציב היחידי שצריך להביא אותו כדי למנוע מכה קשה מאוד זה התקציב לשנה הזו, שהוא כבר מוכן. היום ברור לחלוטין שההסכם שמדבר על תקציב דו שנתי לא יכול להתקיים. גם כחול לבן מבינים שצריכים לדחות את זה. עד ה-25 לאוגוסט אי אפשר לסיים הכנת תקציב כולל קריאה שנייה ושלישית".

עוד התייחס שר האוצר לדיווחים לפיהם היו לו עימותים עם הדרגים המקצועיים במשרדו ואמר כי "רק היום קיימתי דיון עם נציגות הרופאים ואנשי משרד האוצר ופה אחד פתרתי את הבעיה. אני מקיים דיונים מקצועיים עם כל הצוות המקצועי. אני מפריך לחלוטין את האמירה שאני מונע הבעת דעה מקצועית".

"אני דומיננטי בדברים האלה כי אני נכנס לעומק. אף אחד לא שינה את עמדתו, ישבתי איתם לפני שבוע וכולם אומרים חד משמעית - אם הממשלה תיתן אור ירוק תוך כמה ימים אנחנו מביאים תקציב".