אחרי ההדלפה מהקבינט: ישראל כץ התנצל בפני הרמטכ"ל

גורמים המעורים בפרטי הפרשה אמרו לחדשות 13 כי כוכבי רתח אחרי הציוץ של שר החוץ, לפיו הוא אמר בקבינט שפרסום סיכול פיגוע הרחפנים נעשה ביוזמתו, ושיגר מכתב מחאה חריף לרה"מ • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:31

פרסום ראשון: הרמטכ"ל אביב כוכבי שיגר ביום שני שעבר מכתב מחאה חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת בתגובה להדלפה של דבריו בישיבת הקבינט ע"י שר החוץ ישראל כ"ץ, כך לפי גורמים שמעודכן בפרטי הפרשה - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. לדבריו, כמה שעות לאחר שיגור המכתב, התקשר שר החוץ ישראל כץ לרמטכ"ל כדי להתנצל וליישר את ההדורים.

ביום ראשון שעבר, ה-6 באוקטובר, התקיימה ישיבה ארוכה של הקבינט המדיני-ביטחוני שכללה גם סקירה של הרמטכ"ל אביב כוכבי. ביום שני, ה-7 באוקטובר בבוקר, צייץ שר החוץ ישראל כץ בחשבון הטוויטר שלו כי כוכבי הבהיר במהלך ישיבת הקבינט שפרסום הסיכול של פיגוע הרחפנים האיראני בסוריה לפני כמה שבועות נעשה ביוזמתו. כץ השתמש בדבריו של הרמטכ"ל בישיבת הקבינט כדי לתקוף את ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן), שהאשים את נתניהו בפגיעה בעמימות של פעולות צה"ל בסוריה ממניעים פוליטיים.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בישיבת הממשלה
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בישיבת הממשלה | צילום: חדשות 13

גורמים המעורים בפרטי הפרשה ציינו כי כוכבי רתח על הציוץ של ישראל כץ. אחד הצעדים שעשה בתגובה היה לשגר מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו, בו הביע מחאה גם על ההדלפה עצמה מצידו של שר החוץ, וגם על העיוות של דבריו בישיבת הקבינט והשימוש שעשה בהם כץ לצרכים פוליטיים.

כוכבי כתב לנתניהו כי הוא רואה את הדברים בחומרה וביקש כי בפתיחת ישיבת הקבינט הבאה תינתן לו רשות הדיבור כדי להביע את מחאתו ישירות בפני השרים. כמה שעות לאחר מכן שר החוץ כץ התקשר מיוזמתו לכוכבי כדי לישר את ההדורים. גורמים שמעורים בתכני השיחה ציינו כי כץ התנצל והדגיש כי לא התכוון לפגוע ברמטכ"ל או להביך אותו. בשעות הערב של יום שני נתניהו שוחח גם כן עם כוכבי בעקבות המכתב ששיגר.

ראש אמ''ן, האלוף אביב כוכבי, בוועדת החוץ והביטחון
ראש אמ''ן, האלוף אביב כוכבי, בוועדת החוץ והביטחון | צילום: חדשות 13

מלשכת שר החוץ נמסר בתגובה: "לא התקיימה שום שיחת התנצלות בין שר החוץ ישראל כץ לבין הרמטכ"ל אביב כוכבי. השניים מקיימים יחסי עבודה מצויינים במשך שנים, וכך בכוונתם להוסיף ולעשות גם בעתיד".

בלשכת נתניהו ובדובר צה"ל סירבו להתייחס לפרטים.