"קרא: איימו עלי שאם אפטר את יו"ר הרשות השנייה – אמחק מהכנסת"

שר התקשורת לשעבר טען כי הופעלו עליו לחצים להשאיר בתפקידה את יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שהתנגדה למיזוג ערוץ 10 ורשת - כך עולה מתמלולי הקלטות שפורסמו ב"הארץ" . "חבורה של זבלים פושעים"

זמן צפייה: 01:40

שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, טען בשיחה שהוקלטה כי קיבל איומים מצד חבר מרכז הליכוד בנוגע למכהנת בתפקיד יו"ר הרשות השנייה – כך דווח הערב (שלישי) בעיתון "הארץ". בהקלטה סיפר השר לשעבר כי אברהם נתן, יו"ר החברה הממשלתית לפארק אריאל שרון ומקורב לנתן אשל, פנה אליו לפני מיזוג ערוץ 10 ורשת, הפעיל עליו לחצים לאשר את הארכת כהונתה של יו"ר הרשות השנייה – שכזכור הייתה היחידה ברשות שהתנגדה לאיחוד. אברהם נתן הכחיש בפני "הארץ" את הידיעה.

לטענת קרא בשיחה שהוקלטה, נתן אמר לו: "אתה רואה אותי? אני ראש הממשלה. אל תפטר את ברקוביץ'. אם תפטר אותה – אתה גמרת. אתה תשלם על זה. אתה לא תהיה יותר בכנסת". עוד הוסיף קרא, כי לאחר שסירב להשאיר את שמאלוב ברקוביץ' בתפקיד, וביקש למנות את קרן אוזן לתפקיד, צינן נתניהו את יחסיו עמו עד כדי נתק מוחלט. "לא הייתה לי ברירה, הייתי נאמן לנתניהו, אבל מכרו לו לוקש שאני לא נאמן. זאת מאפיה, חבורה של זבל, פושעים".

לאחר שהתקבלו שורת תלונות על תפקודה של שמאלוב ברקוביץ' נגד המיזוג, נערך דוח על התנהלותה בידי מנכ"ל המשרד ובו כתב כי התנהגותה לא הולמת את משרת הציבור בה היא מכנת. בסוף נובמבר האחרון, כאמור, הודיע קרא כי לא יאריך את כהונתה של שמאלוב ברקוביץ' וימנה למחליפתה את קרן אוזן. עם זאת, הממשלה החליטה בצעד חריג לדחות את המינוי ולאפשר לשר התקשורת הבא לערוך את המינויים. על אף שכהונתה של שמאלוב ברקוביץ' וחברי המועצה הסתיימה באוקטובר, הם עדיין מכהנים בתפקידם.

עוד בחדשות 13:

"איוב, השתגעת?": הקלטות נתניהו – כך התערב רה"מ בשוק התקשורת

קרא על חשיפת הקלטות נתניהו: "פגיעה בתדמית שלי – אינני נקמן"

הקלטות נתניהו: קרא הגיע ללהב 433 להגיש תלונה על האזנת סתר

איוב קרא, שר התקשורת לשעבר
איוב קרא, שר התקשורת לשעבר | צילום: חדשות 13

באותה תקופה שהופעל מכבש הלחצים על השר קרא, נאסר על ראש הממשלה בנימין נתניהו לעסוק בענייני ערוץ עשר, מכיוון שאחד מבעלי המניות בערוץ הוא איש העסקים ארנון מילצ'ן, החשוד כי העניק לנתניהו טובות הנאה אסורות.

כזכור, בתקופת כהונתו כשר התקשורת נתניהו היה מנוע מלעסוק בעניינים הנוגעים לחבריו, תחת הסכמי ניגוד אינטרסים. מוקדם יותר היום פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יבחן את התערבות נתניהו במשרד התקשורת. זאת בעקבות פרסום הקלטות נתניהו בחדשות 13 בהן מאיים לפרק את הרשות השנייה.

רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בתוך כך, פרסם היום משרד המשפטים התייחסות לפרסום ההקלטות, ומסר כי על פי הסדרי ניגוד האינטרסים שנערכו בשנת 2015 ו-2016, נתניהו היה מנוע מלעסוק בענייניו של משרד עורכי הדין שמרון-מולכו ושל חברות שבבעלות שאול אלוביץ'. לפי ההודעה, בשנת 2017 התפטר נתניהו מתפקיד שר התקשורת, אך הובהר לו כי אמנם מתוקף תפקידו כרה"מ הוא רשאי לעסוק בענייני משרד התקשורת, אם כי כפוף לאיסור על פעולה בניגודי עניינים שגובשו. עוד הובהר לו כי עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית, וכי עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת נוגע לנושאים אלו.

בעקבות החשיפה פנו המפלגות העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. מפלגת כחול לבן הודיעה כי חבר הכנסת אסף זמיר מתכוון אף הוא להגיש בקשה דומה ליועץ המשפטי. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר היום כי מנדבליט יהיה חייב לבדוק את ההקלטות. "כרגע לא ניתן להגיד אם יש פה סוגייה פלילית, אך הנושא ייבדק", ציין.

אהוד ברק כתב בתגובה לדיווח: "סיציליה בירושלים. 'איש חלש, שעושה שטויות' שולח שליחים לסחוט באיומים שר בממשלתו?! ומשבש פרסום דוח המבקר, שחושף את ההתנהגות המאפיוזית של רה"מ בתקשורת, בניגוד לאיסור המפורש של היועמ"ש?! חיוני לסלק את נתניהו ואת כל חברי כנופייתו. בלי שחיתות, בלי ליכוד, זה בטוח".