ח"כ כהנא קורא לממשלת אחדות: "הפתרון הכי טוב למשבר העמוק"

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי שיתף בפייסבוק מתווה לממשלת אחדות שלטענתו יהווה הפתרון למשבר במדינה. על פי המתווה נתניהו יכהן כראש ממשלת האחדות למשך שנתיים ואז יפרוש מהפוליטיקה. "ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו"

זמן צפייה: 02:20

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי מתן כהנא פרסם היום (חמישי) בחשבון הפייסבוק שלו מתווה לממשלת אחדות שלטענתו יהווה הפתרון הטוב ביותר למשבר במדינה. לפי כהנא, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן לשנתיים במסגרת המתווה, בממשלה עם יש עתיד והמחנה הממלכתי - ולאחריהן יפרוש מהפוליטיקה.

המתווה המוצע הוא ממשלה "הנשענת על הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד עם כל מי שיסכים לקבל קווי יסוד ברוח מגילת העצמאות". לאחר שנתיים יתקיימו בחירות ונתניהו יפרוש. "אתם באמת חושבים שיש פתרון יותר טוב מזה למשבר העמוק בו המדינה נמצאת כעת?", כתב כהנא.

"ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל, ממשלה כזו תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. ממשלה כזו תוכל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון".

נתניהו וגנץ. ארכיון
נתניהו וגנץ. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כהנא התעסק רבות בנושא בשבועות האחרונים והתבטא בעניין המשבר. לטענתו, ממשלת אחדות לפי המתווה שלו "תביא שלום עם סעודיה, תשקם את הכלכלה ותחזיר את אמון שווקי העולם בנס הישראלי, תביא את השקט שכולנו כל-כך משוועים לו".

"בשנה האחרונה זכיתי להעמיק את היכרותי עם בני גנץ", המשיך כהנא. "נוכחתי לדעת שכפי שהוא כבר הוכיח בעבר, אצלו ישראל באמת לפני הכל. אני מאמין שאם כזה תרחיש היה טיפ-טיפה אפשרי, הוא היה בוחן אותו ברצינות".

בסוף הפוסט כהנא מודה שלדעתו המתווה לא קל ליישום: "בצער עמוק אני מודה שלא מצאתי אפילו אדם אחד שמבין בפוליטיקה שחושב שיש דרך לגרום לכזה תרחיש לקרות כיום. אבל אם מספיק אנשים יבקשו את זה, מי יודע? אולי יהיה סיכוי. אני אמשיך להשתדל ולהתפלל שכזו ממשלה תקום".

ח''כ מתן כהנא
ח''כ מתן כהנא | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הכנסת שרון ניר מישראל ביתנו הגיבה למתווה: "מתן כהנא, חברי לאופוזיציה. כל בוקר אנחנו מתעוררים למעללים של ממשלה חסרת אחריות שמפקירה את המדינה, בטחון המדינה ואת צה"ל, למי בדיוק אתה מושיט יד? למי שרימה, מרמה וירמה אותך?".