שקד לאחר בחירת השופטים לעליון: "אם הייתי יו"ר הוועדה - התוצאה הייתה שונה"

שרת הפנים וחברת הוועדה לבחירת השופטים הגיבה על ההחלטה, הודתה כי הייתה עושה בחירות אחרות, ומנגד טענה כי המחנה השמרני התחזק. "הבחירות הללו שינו את פניו של בית המשפט העליון"

זמן צפייה: 01:43

שרת הפנים וחברת הוועדה לבחירת שופטים, איילת שקד, הגיבה היום (שני) לאישור שופטי העליון החדשים, וכתבה בפוסט בפייסבוק כי "לו הייתי מכהנת כיו"ר הוועדה היום התוצאה הייתה שונה - אין זה סוד שרציתי למנות שופטים אחרים בישיבה היום".

עוד כתבה השרה בפוסט כי ראתה בימים האחרונים אנשי ימין מאוכזבים מהבחירה. לטענתה, "המחנה השמרני התחזק היום, ודאי ביחס למצב הקיים. אני מזכירה שאף אחד מארבעת הפורשים לא השתייך לאגף השמרני. להיפך - כללי המשחק השתנו, והבחירות הללו שינו את פניו של בית המשפט העליון".

Artboard 1
חאלד כבוב, רות רונן, יחיאל כשר וגילה כנפי-שטייניץ | צילום: הרשות השופטת, תומר יעקובסון

"אני מקווה שהבחירות בשופטים יוכיחו את עצמם, שהרי אין מרות על השופטים זולת מרותו של הדין", המשיכה שקד. "אנחנו לא מקבלים, ואוי לנו אם נרצה לחיות במקום בו מקבלים פסקי דין בהזמנה. אבל ניתן בהחלט לזהות כיוון כללי של שופט ואני מאמינה שהכיוון שאני מאמינה בו קיבל חיזוק, גם אם רציתי מועמדים אחרים".

לבסוף כתבה השרה כי "אני סבורה שבמינויים של השופטים שבבחירתם הייתי שותפה בנינו בית משפט מגוון יותר, משקף יותר ומרוסן יותר. גם אם העבודה עוד לא הושלמה, עלינו על המסלול. אנחנו בדרך הנכונה. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

מוקדם יותר היום אישרה הוועדה את מינויים של ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. הארבעה, גילה כנפי-שטייניץ, עו"ד יחיאל כשר, חאלד כבוב ורות רונן, נבחרו על ידי הוועדה לאחר שהיו אי הסכמות רבות והרשימה נפתחה מחדש. סדר השופטים קבע מתי ייכנס כל אחד מהם לתפקיד.

חבר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן התנגד לכל המועמדים. השרה שקד תמכה במועמדות כשר ושטייניץ, הנחשבים ליותר שמרנים, נמנעה בהצבעה על כבוב והתנגדה בהצבעה על רונן. השופטים שנבחרו מגיעים מרקעים שונים: כבוב, רונן וכנפי-שטייניץ הם שופטי מחוזי ואילו יחיל כשר הוא עורך דין פרטי. כבוב ורונן הם שופטים הנחשבים כליברלים, כנפי-שטייניץ נחשבת שמרנית מתונה ודעותיו של כשר נחשבות לחידה.