נתניהו, גלנט, לפיד וגנץ בקריאה משותפת: "השאירו את המחלוקות בחוץ"

ראש הממשלה, ראשי האופוזיציה ושר הביטחון חתמו כולם על מכתב משותף הקורא להשאיר את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון לחללי צה"ל

זמן צפייה: 01:51

"מבקשים מעומק ליבנו - השאירו את המחלוקות ביום הזיכרון הזה מחוץ לבתי העלמין הצבאיים" - כך נכתב במכתב שפורסם היום (שישי) עליו חתומים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. המכתב פורסם לראשונה בעיתון "ישראל היום".

"מתוך חרדה לקדושת יום הזיכרון וזכר הנופלים", נכתב בפתיחה, "מבקשים מכם מעומק ליבנו - השאירו את המחלוקות ביום הזיכרון הזה מחוץ לבתי העלמין הצבאיים. אסור לנו להפר את קדושת היום הזה וחלילה לנו מלהוסיף על כאב האימהות, האבות, האחים, האלמנות, היתומים, הסבים והסבתות והחברים האחרים במשפחת השכול בימים הקשים האלה".

Whatsapp Image 2023 04 21 At 1
המכתב המשותף עליו חתומים רה''מ, שר הביטחון וראשי האופוזיציה

"זהו יום שבו דוממות המחלוקות ואנו, כולנו, מפנים מקום לכאב ולזיכרון. ב-75 שנות קיומה של מדינת ישראל היו ימי הזיכרון סמל לאחדות, לאהבת העם והארץ. יום שבו התייחדנו עם הנופלים וחיבקנו את המשפחות השכולות. קדושת הנופלים והכבוד שאנו רוחשים למשפחת השכול מחברים אותנו יחד - מעל קברי יקירינו האהובים, כולנו אחים. כולנו עם אחד. כך צריך להיות גם השנה".

"הנופלים בבתי העלמין הם מגש הכסף שעליו ניתנה לנו מדינת ישראל – הם לחמו יחד ונפלו יחד. אסור לנו להפר את קדושת היום, וחלילה לנו מלהוסיף על כאב האימהות, האבות, האחים, האלמנות, היתומים, הסבים והסבתות והחברים האחרים במשפחת השכול בימים הקשים האלה. זוהי חובתנו המוסרית ואחריותנו הלאומית".

"במותם ציוו לנו הנופלים את החיים, אהבת הארץ, העם והאדם. שמרו על קדושת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה".

Whatsapp Image 2023 04 21 At 1
בית הקברות הצבאי בהר הרצל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גנץ מסר בנוסף כי "ביום הזיכרון הזה אני מבקש להשאיר את המחלוקות הכבדות והמאבק הצודק על הדמוקרטיה שלנו מחוץ לגדרות בתי העלמין. לצד זאת, חובתנו המוסרית ואחריותנו הלאומית כמנהיגי ציבור להקפיד לנהוג בממלכתיות בדברינו ובפעולותינו, לחבק כל משפחה, ולכבד כל החלטה של בני המשפחות השכולות ששילמו את המחיר הכבד מכל למען תקומתנו".