למרות חילופי השלטון: נתניהו ישאיר את הרצוג כשגריר בוושינגטון

ראש הממשלה המיועד יאריך את כהונתו של מייק הרצוג, אחיו של נשיא המדינה, כשגריר בוושינגטון - למרות שנחשב למינוי פוליטי של בנט. בנוסף, נשקלים מועמדים להחלפתו של גלעד ארדן כשגריר באו"ם במהלך הקיץ הקרוב

זמן צפייה: 01:04

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מתכוון להשאיר את השגריר מייק הרצוג בוושינגטון להמשך כהונתו, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. מדובר על הארכת כהונה של כשנתיים נוספות, כך נתניהו טוען בימים האחרונים במהלך שיחות שהוא מקיים בנושא.

הרצוג אמנם נחשב למינוי פוליטי של רה"מ לשעבר נפתלי בנט, אבל מבחינת נתניהו הוא הולך להישאר בתפקידו - על אף שיש מוסכמה שהשגריר בוושינגטון מפנה את מקומו בחילופי שלטון.

המהלך מתרחש משתי סיבות. הראשונה, נתניהו יודע ונערך לאתגרים ומשברים מול ארה"ב. הרצוג הוא כאמור מינוי פוליטי, אבל נחשב למינוי מקצועי באופיו, כזה שמתחזק קשרים מעולים עם גורמים בממשל האמריקני. הסיבה השניה היא הייחוס של מייק הרצוג, שהוא אחיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, ומדובר בסיבה שנמצאת בסל השיקולים של נתניהו - שאינו מעוניין לפתוח חזית בגזרה הזו.

הנשיא יצחק הרצוג מטיל את המנדט להרכבת ממשלה על בנימין נתניהו
הנשיא יצחק הרצוג מטיל את המנדט להרכבת ממשלה על בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מינוי דיפלומטי נוסף בארצות הברית הוא של השגריר באו"ם, כשכהונתו של גלעד ארדן תסתיים בקיץ הקרוב, ואז ניתן יהיה להאריך אותה בשנה נוספת. נתניהו ככל הנראה טרם קיבל החלטה סופית בנושא, מכיוון שהוא "סוחר" בתפקיד זה, והוא הועלה כאופציה בפני חברי ליכוד שונים.

באופן כללי בסביבת נתניהו, כבכל מו"מ, מנסים "להגלות" חברי כנסת לשליחויות בחו"ל, וכך בין היתר הוצעה שליחות לחברת הכנסת גילה גמליאל ולנוספים. כרגע כולם מסרבים לכך בתוקף.

שגריר ישראל באו''ם, גלעד ארדן
שגריר ישראל באו''ם, גלעד ארדן | צילום: רויטרס

נתניהו יורש מהממשלה הנוכחית לא מעט מינויים פוליטיים ברחבי העולם - גם את הקונסול בניו יורק שם נמצא אסף זמיר. הוא מצידו, כרגע, מתכוון לסיים את הקדנציה בעוד כמעט שנתיים. לנתניהו יהיה מאוד קשה להזיזו משם.