הליכוד: אין התקדמות עם ליברמן – דוחה כל הצעה ומושך זמן

ח"כ ביטן סיפר כי יו"ר ישראל ביתנו לא הסכים לפשרה שניסח, לפיה תעבור חקיקת משנה שתקבע כי שר הביטחון אחראי לקביעת יעדי הגיוס. לדבריו, לאחר הסירוב ההצעה שונתה - וכעת ממתינים לתשובתו

זמן צפייה: 16:45

דובר מפלגת הליכוד, יונתן אוריך, מסר היום (שלישי) כי "לא נקבעה פגישה ואין כרגע שום התקדמות עם ליברמן. הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן".

לפי ח"כ דוד ביטן, בניסיון לפתור את המשבר סביב הרכבת הממשלה, הוא ניסח הצעת פשרה לפיה חוק הגיוס יעבור בלי יעדי הגיוס. במקום, תעבור חקיקת משנה שתקבע ששר הביטחון יהיה האחראי לקביעת היעדים ולא ועדת חוץ וביטחון – כך שתוקם ועדה תחת ליברמן. ביטן מסר כי יו"ר ישראל ביתנו לא קיבל את הפשרה, אך הנוסח שונה מעט וכעת ממתינים לתשובתו. עם זאת, גורם במפלגות החרדיות אמר כי הם "מעריכים שליברמן יסכים להצעת ביטן".

בתוך כך, מליאת הכנסת תתכנס מחר לדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת בשעה 12:00, ותסתיים בחצות. סיעות האופוזיציה יוכלו לבקש לקצר את הדיון ולסיימו מוקדם יותר, אך לבקשת ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, הקואליציה תאפשר להאריך את הדיון מעבר לחצות. כמו כן, הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק פיזור הכנסת.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מזכירות הליכוד אישרה ברוב מוחץ: ריצה משותפת עם כחלון

ריבלין: "אאפשר לנתניהו למצות את הזמן שניתן לו להרכבת הממשלה"

האוצר: "עלות פיזור הכנסת – 471 מ' שקלים, תקציב שאין בקופה"

דוד ביטן
דוד ביטן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מזכירות הליכוד אישרה היום ברוב מוחץ את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לצרף את מפלגת כולנו לרשימת הליכוד. במקום החמישי יוצב שר האוצר משה כחלון, במקום ה-15 שר הכלכלה אלי כהן, אחריו יפעת שאשא ביטון שתוצב במקום ה-29, ורועי פולקמן במקום ה-35.

נתניהו הודה למזכירות הליכוד ומסר: "האחדות בינינו הביאה לנו ניצחון מול התקשורת והשמאל. אני נרגש מהאמון שנתתם בי במהלך השנים האחרונות ובישיבה הזאת. אנחנו הולכים יחד, מה שלא יהיה, וביחד ננצח".

בתגובה, נמסר מכחלון: "החלטנו שבמידה ויוקדמו הבחירות לכנסת ה-22, מפלגת כולנו תרוץ ברשימה משותפת עם הליכוד לבחירות. 'כולנו' תמשיך להיות מפלגה חברתית, ימנית, לאומית וממלכתית ותשמור על הערכים שלשמם קמנו. אני מאוד מקווה שראש הממשלה יצליח להרכיב את הממשלה ב-30 השעות הקרובות, אחרת כשר אוצר אני יכול לומר בביטחון מלא - הרבה מאוד מיליוני שקלים יבוזבזו לשווא. אין טעם להגיע לבחירות פעמיים תוך זמן קצר. מדובר על מאות מליונים שאנחנו צריכים אותם למקומות אחרים".

משה כחלון
משה כחלון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס למשבר סביב הרכבת הממשלה: "עד מחר בחצות נתון המנדט להרכבת הממשלה בידיו של ראש הממשלה, ח״כ בנימין נתניהו. הנשיא יאפשר לו למצות את הזמן שניתן לו בחוק כשהוא מקווה שלא נקלע, חלילה, למערכת בחירות נוספת".

"בסמכותה של הכנסת, על פי לשון אותו החוק ממש, להחליט על פיזורה. לאור זאת, הכנסת על חבריה, כנציגת הריבון, הוא העם, תישא בהשלכות ההחלטה בהמשך דרכה", הוסיף הנשיא.

כמו כן, נציגת אגף התקציבים במשרד האוצר, ביאן ותד, התייחסה להצעת חוק פיזור הכנסת. "משמעות הצעת החוק היא עלות של לכל הפחות 471 מיליון שקלים", אמרה בוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק. "הצעת החוק מצריכה מקור תקציבי שאין – והיום אנחנו בחריגה. על הממשלה להצביע על מקור תקציבי לכך, וזה יהיה רק מצמצום פעילות הממשלה".