חשיפת חדשות 13: מכתב ההתחייבות של נתניהו

פרקליטו האישי של נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, הפקיד בידי הנשיא הרצוג מסמך שבו התחייבויות של ראש הממשלה לוויתורים הדרמטיים ברוב סעיפי המהפכה המשפטית. בבית הנשיא מכחישים. גורמים המעורים במו"מ: "לוין מכיר את נכונות נתניהו לפשרה - ופועל בגלוי נגדה"

זמן צפייה: 04:32

חשיפת חדשות 13: פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, הפקיד בידי הנשיא יצחק הרצוג מכתב חסוי שבו נתניהו מתחייב לוויתורים הדרמטיים ברוב סעיפי המהפכה המשפטית. בבית הנשיא הכחישו את קבלת המכתב מנתניהו. כמו כן, גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן אמרו הערב (שלישי) לחדשות 13 כי "לוין מכיר את נכונות נתניהו לפשרה - ופועל בגלוי נגדה".

זמן קצר קודם לכן, לפני הצהרתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, פנה אליו נתניהו ואמר לו: "אפשר להגיע להסכמה, בוא נדבר". נתניהו הוסיף: "אני רוצה לפנות לבני גנץ. יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף. לשנינו קוראים בנימין. שנינו נלחמנו בשדה הקרב נגד אויב משותף. והיום רוב העם מצפה מאיתנו שנעשה משהו למען מטרה משותפת. הוא רוצה שנגיע להסכמות".

עוד אמר נתניהו: "אבל כדי להגיע להסכמות צריך לעשות דבר אחד פשוט: לשים בצד את כל התנאים המוקדמים, את כל המכשולים, להיכנס לחדר ולדבר. לכן אני מזמין מחר בבוקר את הצוות שלכם שישב עם הצוות שלנו ונעשה את מה שרוב עם ישראל מצפה לו: נשב ונגיע להסכמות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309051937' autoplay='0' credit='לע"מ' desc='נתניהו לגנץ: "בוא נדבר, אפשר להגיע להסכמה"' poster='' kid='1_qw985qyc' duration='42']

הערב, על רקע התנגדותו של שר המשפטים יריב לוין למתווה הפשרה המסתמן, נפגש עמו רה"מ נתניהו יחד עם בכירים נוספים בממשלה. לוין אמר הבוקר ברדיו "קול ברמה" כי הוא מתנגד ליוזמה. "אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה, היא לא משנה את הדבר הבסיסי הנדרש בשינוי בוועדה לבחירת שופטים". הוא הוסיף כי הוא מקבל גיבוי מוחלט מראש הממשלה בנימין נתניהו: "אין שום שינוי אצל ראש הממשלה בעניין הרפורמה, למרות כל הפרסומים". יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ ימסור הערב הצהרה בנושא.

נתניהו ולוין
נתניהו ולוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לוין נשאל בריאיון האם הוא לא חושש ממשבר חוקתי, והשיב: "אני לא יודע באיזה מקום נמצא את עצמנו. ראש הממשלה אמר בצדק שלאורך כל השנים הממשלות כיבדו את הפסיקות של בית המשפט ובית המשפט כיבדה את חוקי היסוד. אני מקווה שכך יהיה גם הפעם, האחריות עכשיו נמצאת אצל בית המשפט העליון".