שעות ספורות לסגירת הקלפיות: ראשי המפלגות ב"געוואלד" אחרון

לפני שהקלפיות ברחבי הארץ ייסגרו, ראשי המפלגות בישראל קוראים כל אחד לתומכיו ומצביעיו להגיע ולהשפיע על תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 • רה"מ לפיד: "אלו בחירות על הקשקש", נתניהו: "מירוץ צמוד - חייבים לנצח"

בחירות 2022
בחירות 2022 | צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני, תומר נויברג, יוסי אלוני, אוליבייה פיטוסי / פלאש 90

שעות ספורות לפני סגירת הקלפיות לבחירות לכנסת ה-25, ראשי המפלגות יוצאים הערב (שלישי) בקריאות אחרונות לתומכיהם להגיע לקלפי ולהצביע. לצד זאת, לפי השעה 16:00 אחוז ההצבעה עמד על 47.5% - עלייה של 5.2% מהבחירות הקודמות והנתון הגבוה ביותר מאז שנת 1999 בהשוואה לשעה זו.

ראש הממשלה יאיר לפיד יצא מהערכת מצב במטה המפלגה וציין כי "קיבלנו את כל הנתונים מכל הארץ - זה מאוד צמוד על הקשקש. אלו בחירות שיהיו על הקשקש. קורא לכולם אסור להישאר בבית".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211011818' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר הליכוד בנימין נתניהו' poster='' kid='1_tazha7ld' duration='']

יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו דיבר הערב מול תומכיו ואמר: "אנחנו במירוץ צמוד צמוד, אנחנו על הקשקש, אנחנו בתיקו עם יש עתיד - זה אני או יאיר לפיד! אני מבקש מאלו שעוד לא הצביעו, לצאת עכשיו בשעות שנותרו ולהצביע מחל! להביא את הקרובים, את האחים, את השכנים - להצביע מחל - זה מירוץ צמוד צמוד ואנחנו חייבים לנצח!".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר: "איילת שקד מנסה בשארית כוחותיה לפגוע בגוש הימין - ומפיצה כעת הודעות פייק לפיו פתק הבחירות של עוצמה יהודית הוא הפתק שלה. זהו שקר מוחלט, פתק ההצבעה של הציונות הדתית-עוצמה יהודית הוא ט'. שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומנסה להפיל את הימין, כפי שעשתה בשנה האחרונה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211011806' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר הבילת היהודי איילת שקד' poster='' kid='1_6zm5pgfz' duration='']

שקד מצידה פירסמה סרטון בו לדבריה יש "סחף אדיר אל הבית היהודי" ומסרה כי מפלגתה קרובה לאחוז החסימה. שקד הוסיפה כי "אנשים פשוט מגיעים לקלפי ומוצאים את עצמם לוקחים את האות ב' ושמים במעטפה. התעוררות מדהימה, אני מקבלת אלפי הודעות. אני רוצה שגם אתם תכנסו לקלפי, תקחו את האות ב', תכניסו למעטפה. אנחנו קרובים מאוד לאחוז החסימה - אנחנו צריכים את הכוח מכם כדי שנעבור וכדי שתקום ממשלת ימין. כרגע לנתניה אין 61, יש 60. צריך לעשות מאמץ להביא הרבה פתקי ב' כדי להקים ממשלה. יאללה לקלפי".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיע למטה מפלגתו לחתיוך מצב ואמר: "אני חוזר עכשיו מהשטח, יש אווירה טובה אבל צריך להמשיך ולדחוף את האנשים. כל מה שאנחנו צריכים להשיג זה עוד מנדט שניים ופירקנו את גוש ביבי. אפשר לעשות את זה.לא לוותר להמשיך לעודד את האנשים אנחנו הולכים לעשות את זה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211011815' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר העבודה מרב מיכאלי' poster='' kid='1_6sy6ta1v' duration='']

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, אמרה כי "אחוזי ההצבעה בגוש ביבי-בן גביר גבוהים כרגע במיוחד ומסכנים את הגוש שלנו. אין לנו פריווילגיה לוותר על אף קול. זה הזמן לצאת ולהוציא את כולן להצביע אמת. רק הצבעה לעבודה מבטיחה שני נצחונות בפתק אחד, גם ממשלת תקווה וגם ממשלה שעובדת בשבילכם".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "במעוזות ש"ס, יהדות התורה והליכוד מצביעים באחוזים גבוהים מאוד! נותרו עוד 4 שעות לסגירת הקלפיות! חייבים לעצור את הטרלול ולהבטיח מדינה חופשית- צאו להצביע ישראל ביתנו, צאו להצביע ל'".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211011805' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ יהדות התורה משה גפני' poster='' kid='1_3z1ept14' duration='']

מספר 2 ביהדות התורה ח"כ משה גפני הפיץ סרטון ובו פנה לאזרחים ואמר: "סיימתי שיחה כעת עם בנימין נתניהו, המצב לא מצב מרהיב. אנחנו נמצאים בסכנה גדולה שאלה שנגדנו, נגד היהדות, נוהרים לקלפיות. אנחנו עדיין באחוזים שהם פחות מהרגיל, ואני מבקש מכולם לצאת עכשיו, להצביע ולהשפיע. אנחנו במלחמת קודש!".

מרשימת חד"ש-תע"ל נמסר: "העלייה הקלה בהצבעה הערבית מתגמדת מול עלייה הרבה יותר גדולה בקרב הציבור היהודי. המגמה היא של עליית כוחן של המפלגות היהודיות מול הערביות, ואם המגמה תימשך חד"ש-תע"ל בסכנה ממשית לא לעבור את אחוז החסימה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211011804' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר רע"מ מנסור עבאס' poster='' kid='1_ad96hqe0' duration='']

גם יו"ר רע"מ מנסור עבאס הוציא סרטון ובו האשים את שאר המפלגות הערביות בפגיעה ברע"מ: "יש פגיעה קשה במפלגת רע"מ בבחירות לאור קמפיין הגעוולד גם של מפלגת חד"ש, גם מפלגת בל"ד, גם גורמים בתקשורת ובמרכז-שמאל שרצו לעזור לחד"ש - לפי סקרי דעת הקהל שמתנהלים כרגע בחברה הערבית יש פגיעה קשה במפלגת רע"מ".

עבאס קרא "לכל מצבעי ותומכי המפלגה להמשיך ולהצביע - גם לאזרחים הערבים וגם לאזרחים יהודים שחושבים שהמהלך שהובילה רע"מ הוא מהלך ראוי - מן הראוי להמשיך ולתמוך ברע"מ גם בקלפי ולא רק בתמיכה מורלית".