שרה נתניהו לחפץ: "ראש השב"כ דיסקין הוא חרא"

בריאיון לתוכנית "המקור", יועץ התקשורת לשעבר של בנימין נתניהו, ועד המדינה במשפטו, משמיע הקלטות של רעייתו של נתניהו, אשר דיברה בגנותו של ראש שירות הביטחון הכללי לשעבר בעקבות נושא אבטחת ביתם הפרטי, וסיפר כי יאיר נתניהו טען שאביו חלש והוא מתכוון להעביר את השנים הקרובות "בהשגחה עליו" • בלעדי

זמן צפייה: 05:33

במהדורה המרכזית של חדשות 13 נחשפה הערב (רביעי) הקלטה של שרה נתניהו, מתקופת כהונת בנימין נתניהו כראש ממשלה, הנוגעת לסוגיית אבטחת דירתם הפרטית של בני הזוג נתניהו ברחוב עזה בירושלים. בהקלטה, שרה נתניהו נשמעת כשהיא מדברת בגנותו של ראש השב"כ לשעבר יובל דסקין ומכנה אותן במילים: "חרא", "טמבל" ו"חוצפן" בשיחה עם ניר חפץ. את עבודת השב"כ היא מכנה "כסת"ח".

בנוסף, מספר חפץ בראיון לרביב דרוקר על מעורבות הולכת וגוברת של יאיר נתניהו בניהול ענייני המדינה חפץ: "יש תהליך של התחזקות של יאיר נתניהו בסביבה. הוא מצהיר באופן מפורש שאביו איש חלש. ושהוא מתכוון להקדיש את השנים הקרובות 'כדי להשגיח על אבא שלי שלא יעשה שטויות'".

יובל דיסקין
יובל דיסקין | צילום: רויטרס

חפץ מספר על מעורבתו של יאיר נתניהו במשבר המגנומטרים בקיץ 2017: "זה מתחיל בטלפון של מאחד מבכירי הדוברים בסביבת ראש הממשלה שמעולם לא ניהלו איתי כזאת שיחה. הוא אומר לי 'תעלה מיד לירושלים, אתה היחיד שיקשיבו לו בבלפור. זה יכול להיגמר באסון'. אנחנו בתוך תופת שיכולה לפוצץ את המזרח התיכון. יש לחצים כבדים מצד יאיר ושרה".

"יאיר נתניהו התקשר פעמים רבות ללשכה ודרש לדבר עם אבא שלו. זה נכנס לסוג של טירוף", סיפר חפץ, "הוא האשים גם שהסביבה המייעצת לבנימין נתניהו נכנעת ל'קרן החדשה'. בנימין נתניהו יצא שלוש פעמים במהלך אותו דיון בטחוני ארוך מאוד, קיבל שיחות טלפון בנושא הזה מיאיר נתניהו. דרש שאם מורידים בכל זאת את המגנומטרים מהכניסה להר הבית, אז שיורידו גם את את המגנומטרים שבודקים את היהודים שנכנסים לכותל המערבי. אני לא יכולתי לחיות עם הסיטואציה הזאת ולמחרת היום הלכתי, הודעתי קודם לשרה ואחר כך לבנימין נתניהו שאני רוצה לעזוב".

שרה, בנימין ויאיר נתניהו
שרה, בנימין ויאיר נתניהו | צילום: רויטרס

ממפלגת הליכוד נמסר: "הקלטות סתר מוטות ערוכות ומגמתיות של גורמים שעויינים את ראש הממשלה לשעבר נתניהו ומשפחתו. כל מה שנאמר על שרה ויאיר נתניהו הם שקרים, ולא סתם שקרים אלא שקרים ממוחזרים ומרושעים".

הראיון המלא והקלטות נוספות מחר ב-"עד המדינה מספר 1, ניר חפץ מדבר" ב"המקור", 21:15 ערוץ 13